Telefilem Gergasi (TV2)

Azhafizah MN
By -
2
GERGASI, sebuah telefilem/ telemovie khas sempena sambutan Hari Kebangsaan bersiaran pada 21 Ogos 2023, hari Isnin jam 9:00 malam di saluran RTM TV2 dan online menerusi RTMKlik. Kisah cerita patriotik yang memaparkan semangat seorang anak muda untuk menjahit sebuah bendera GERGASI.

Telefilem Gergasi menampilkan barisan pelakon Afiq Muiz, Risteena Munim, Fad Anuar dan Annie Mosha. Telefilem ini merupakan hasil karya pengarah Nizam Nolan dan diterbitkan oleh Matahari Emas Sdn. Bhd.

Telefilem Gergasi TV2

PELAKON, WATAK DAN SINOPSIS

Pelakon yang membintangi telefilem ini dibarisi Afiq Muiz, Risteena Munim, Fad Anuar, Annie Mosha, Zaidi Omar, Chuo Jasni dan ramai lagi.

Gergasi mengisahkan tentang tentang Ajak, seorang anak muda yang mempunyai sebuah kedai menjahit pakaian. Satu hari dia menerima tempahan untuk menjahit sebuah bendera Malaysia bersaiz besar dan pelbagai cabaran dan dugaan dihadapinya untuk menyiapkan bendera gergasi itu.

Telefilem Gergasi TV2

Telefilem Gergasi pada 21 Ogos 2023 jam 9:00 malam di TV2 dan online RTMKlik lakonan Afiq Muiz dan Risteena Munim.

Post a Comment

2Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Post a Comment