Header Ads

Telefilem Tika Suria Mendongak (TV2)


Tonton Telefilem Tika Suria Mendongak, sebuah telemovie bertemakan komedi ulang siaran sempena Maal Hijrah 2023 ditayangkan pada hari Selasa, 18 Julai 2023, jam 9.00 malam di slot Drama On 2 TV2.

Tika Suria Mendongak dibintangi pelakon Tunku Hanis, Afiq Muiz, Ungku Ismail Aziz, Aishah Azman, Iswan Ismail, Nensinari Zainal Ismail dan ramai lagi.  

TELEFILEM TIKA SURIA MENDONGAK

Waktu siaran : Isnin, 17 Julai 2023, jam 9.00 malam
Siaran TV/ Platform Penstriman : RTM TV2, astro (CH102), RTM Klik atau aplikasi RTM Klik
Pengarah : Nizam Zakaria
Produksi : 3Line Media Sdn. Bhd.

Telefilem Tika Suria Mendongak TV2

PELAKON DAN WATAK

Pelakon Tika Suria Mendongak dibintangi oleh Tunku Hanis, Afiq Muiz, Ungku Ismail Aziz, Aishah Azman, Iswan Ismail, Nensinari Zainal Ismail dan ramai lagi.
  • Tunku Hanis sebagai Suria
  • Afiq Muiz sebagai Andre
  • Ungku Ismail Aziz sebagai Ustaz Taufik
  • Nensinari Zainal Ismail sebagai Kak Timah
  • Iswan Ismail sebagai Doktor Is

SINOPSIS TIKA SURIA MENDONGAK

Tika Suria Mendongak mengisahkan tentang seorang gadis bernama Suria yang tidak pernah jatuh cinta. Namun kehadiran Andre merubah segalanya. Wajah Suria berubah kemerahan setiap kali bertemu lelaki yang disukainya. 

Ustaz Taufik pula merupakan ustaz baharu yang ditugaskan memberi kuliah agama di syarikat tempat Suria bekerja itu. Menariknya, wajah Ustaz Taufik juga berubah kemerahan apabila bertemu dengan orang yang disukainya.

Telefilem Tika Suria Mendongak TV2

Ikuti kisah Suria dalam Tika Suria Mendongak pada hari Selasa, 18 Julai 2023, jam 9.00 malam di TV2 dan RTMKlik.

2 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.