Gadgets

Tak Dapat Tart Nanas Gulung Idaman, Dapat Tart Nanas Nyonya Pun Bolehlah

Dah datang Sabak Bernam rumah kakak, tak kan tak order kuih tart nanas. Kuih kegemaran saya tu! Orang Sabak Bernam buat tart nanas sedap dan murah. Itu yang pentingnya! Tapi bukan kakak saya buat. Order kat orang kampung je. Setiap kali raya mesti kakak akan bawa tart nanas gulung yang sedap.

Tapi orang yang membuatnya tu buat masa musim raya je. Kecewa jugalah bila tak dapat. Dah macam orang mengidam pula kan. Sampai je check in Padi Sentral, kakak bagitahu kuih tart ada tapi tart nanas lain lah. Orang lain buat. Haa..pun bolehlah.

Malam tu masa makan malam di MF Kitchen, kakak bawa kuih tart tu. Rupanya kuih tart bunga, orang panggil kuih tart nyonya.

Dah naik bilik, lupa nak ambil kuih tart dalam kereta. Kita makan balik rumah jelah nanti. Nak makan dalam kereta esoknya pun rasa macam tak terjamah sebab kepenatan.

Sampai rumah lah baru menjamah kuih tart nanas nyonya ni nampaknya. Dah rehat santai kemas apa yang patut barulah merasa kuih tart nanas nyonya dengan nikmatnya! 

Kuih tart nanas nyonya sedap

Kejadian tart nanas nyonya ni cantik betul. Pertama kali makan kuih tart nanas nyonya yang menarik. Biasanya tak ada hiasan pada inti tart nanas tu. Ke itu tart nanas lain? Tart nanas bunga? Bab nama kuih raya ni memang tak kenal sangat. Tahu makan je! Hihi..ampunkan saya kalau silap nama ye.

Saya pesan sebalang je buat rasa-rasa. Sebalang ni RM25 setara dengan kuantiti, sedapnya dan cantiknya dia. Hari kedua bawa balik dah habis sebalang! Laju! Rezeki adik ipar, mak mentua, anak buah dapat merasa sekali. Dorang datang lepas kami balik dari Sekinchan celebrate birthday encik suami.

Kuih tart nanas nyonya sedap

Intinya banyak, gebu dan baunya tu tak tahan. Bau butter yang wangi buat tak sabar nak makan. Benda sedap, memang cepat laku kan. 

Kot nak rasa juga bolehlah order, info ada dalam gambar di atas. Saya ni bab buat kuih memang failed, ikutlah resipi tart nanas paling mudah pun mesti tak menjadi. Bukan kepakaran saya bab tu. Kita serahkan pada yang pakar. Tak pandai buat, beli kan je. 



6 comments:

  1. Ni macam tart nenas dulu2, masa kecik2 dulu, sy makan keliling dulu, last baru makan intinya, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiranya tart klasiklah gitu kan Kak. Unik cara makan tu kak. Ini mesti sayang inti lebih ni. hihi

      Delete
  2. Cantik tart nyonya kan Fiza.
    Dulu Kak Amie ada masuk kelas masakan, belajar buat tart ini tapi bila berada di dapur sendiri tak ada semangat nak buat sorang-sorang hihihiiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak Amie. Cantik sangat rupa parasnya.
      Hihi..agaknya kena berkawan baru semangat nak membuatnya..Kena minta Firdaus temankan ni.

      Delete
  3. saya pun kalau butter yg digunakan wangi terus terbuka selera nak makan tart. tak kisahlah tak gulung or tart nyonya... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann..tak kisah tart apa, janji sedap kira bolehlah.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.