Gadgets

Naturie Hatomugi Skin Conditioning Gel Review

Masa muka kena alahan dengan habuk, tak boleh kena panas dan haba. Kulit tak boleh kering, kena cepat-cepat pakai moisturiser lepas mandi dan lepas ambil wudhuk. Kalau kering, lagilah merenyam gatal dia.

Produk yang saya biasa pakai tiba-tiba macam tak boleh pakai pula masa alahan. Padahal selama ni pakai produk tu okay je. Buat hal pula dia. Jadi, berhenti pakai yang itu. Dah elok nanti kita pakai semula. 

Disebabkan tak boleh biarkan kulit kering. Saya cuba cari jalan lain dengan mencuba Naturie Hatomugi Skin Conditioning Gel sebagai pelembap. Sebelum ni pernah pakai naturie hatomugi skin conditioner yang viral di TikTok tu. Sekarang dah botol ketiga dah!

Alang-alang nak beli botol ketiga tu, beli sekali lah Naturie Hatomugi skin conditioning gel sekali. Berbelah bahagi juga nak membeli sebab bekasnya sebesar tapak tangan. Bukan macam pelembap yang biasa.

Setelah berfikir panjang dan baca beberapa review. Beli jugalah sekali dengan harapan nanti sesuai dengan keadaan kulit muka yang tengah sensitif tak boleh bawa bincang.

Naturie Hatomugi Skin Conditioning Gel Review

Suka dengan tekstur gelnya yang tidak melekit dan mudah meresap ke dalam kulit. Kulit pun rasa sejuk je bila pakai. Mengekalkan kulit dalam jangka masa lama jugalah. Biasanya kalau pakai lepas subuh tu, masa bersihkan muka sebelum ambil wudhuk masih ada lapisan pelembap tu.

Naturie Hatomugi Skin Conditioning Gel Review

Pakai sebelum tidur pula, pagi-pagi rasa kulit tu lembap dan plumpy je. Dalam air cond lagilah kena pakai pelembap taknak kulit bertambah kering gitu.

Kadang malas pakai moisturiser, saya semburkan je Naturie Hatomugi skin conditioner. Asalkan kulit tak kering sangat. Nanti mulalah kering dan gatal. Inilah hakikatnya kulit maha sensitif ni. Tak boleh salah sikit, haru biru jadinya.

Bila kulit dah serasi dengan pelembap baru ni. Rasa berbaloilah juga dengan kuantiti dan harganya. Berbaloi baloi untuk jangka masa yang lama. Kalau tak silap harga dia bawah RM50. Masih mampu beli lah kiranya kan.

Skin conditioner spray tu pengganti kepada toner Cetaphil. Bagus juga tu. Plus, kuantiti lagi banyak dan mesra wallet. Saya beli di Watsons, kadang kalau tak ada produk ni cari di Guardian. 

No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.