Security Stamp Roller, Wajib Ada Untuk Kaki Shopping Online

Azhafizah MN
By -
4
Saya sejenis kerap juga shopping online. Kadang suka shopping online sebab lebih mudah dan murah. Ada juga sesetengah barang yang kita nak beli tak ada di physical store. Tak ada masa pun ye. Malas nak bersesak dengan orang ramai pun ye jugak.

Bila dah biasa shopping online ni. Jangan lupa pula nak padamkan segala maklumat yang terpapar pada bungkusan tu. Ke lepas keluarkan barang tu terus main buang je bungkusan tu? Jangan buat macam tu lagi okay. Bahaya!

Pastikan sebelum buang tu, buang dulu alamat dan no telefon peribadi yang ada. Kadang kita tak tahu maklumat tersebut digunakan untuk tujuan tertentu. Lebih baik kita hapuskan sebelum terjadi sesuatu yang di ingini.

Di taman perumahan saya ni, segala barang yang boleh dikitar semula akan dikutip setiap hari selasa. Sebelum diletakkan diluar rumah tu kami siap-siap asingkan mengikut jenis bahan. Yang mana bungkusan shopping tu kami siap-siap buang dulu maklumat yang ada pada consignment note.

Biasanya kami guna marker pen je. Tapi ada jenis cetakan yang tak boleh nak padamkan maklumat dengan lebih efektif. Ada yang masih kelihatan samar-samar tulisan maklumat tu. Jadi saya cubalah beli Security Stamp Roller ni. Nampak macam lebih bagus lagi.

Security Stamp Roller

Didatangkan dengan saiz yang comel. Warna pink jadi pilihan saya. Macam biasalah kan. Shopping online ni ada banyak pilihan jenis dan warna security stamp roller ni. Ada murah ada mahal. Harga yang saya beli ni RM6 lebih. 

Stamp dia tertulis CONFIDENTIAL rapat-rapat. Dapatlah menutupi maklumat peribadi dengan sekali stamp je. Nak lagi terjamin security, boleh stamp dua kali. 

Security Stamp Roller

Selain Security Stamp Roller, boleh juga guna Thermal Paper Privacy Eraser. Pun macam okay juga yang tu sebab dia hilangkan semua terus cetakan tulisan tu. Lagi baguslah kot kan.

Saya beli Security Stamp Roller ni pun kebetulan ada dalam kedai yang sama dengan barang lain. Malas nak membeli Thermal Paper Privacy Eraser di kedai lain, nanti tak jimat postage pula kan. 

Beli di satu kedai boleh juga jimat perbelanjaan tak perlu keluar duit lebih. Macam tu lah baru jadi pembeli yang bijak. hehe...


Post a Comment

4Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

  1. Ohh..baru tau ada menda alah gini! Terima kasih Fiza share.
    Biasanya akak cuma koyakkan atau gunting, asalkan tak lengkap details kita cukuplah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kak. Lebih memudahkan lagi kerja nak padam maklumat tu kan. a'ah dulu macam tu jugak, koyak, gunting atau guna marker pen.

      Delete
  2. sy selalu buat gunting kecik2.. sbb mmg tahu bahaya dedahkan maklumat... so dah ada cara lg mudah ni. terbaikkk👍👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah jugak buat macam tu. Macam leceh jugak kan. Ada ni lgi mudah kerja.

      Delete
Post a Comment