SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive, Cleansing Oil Terpaling Best Tanggalkan Makeup

Ada banyak cara untuk tanggalkan makeup. Ada yang guna tisu basah (wet tissue), makeup remover, guna pencuci muka sahaja pun ada atau gunakan cleansing oil. Dalam banyak-banyak cara tanggalkan makeup, terpaling suka guna cleansing oil sebab rasa lebih berkesan untuk tanggalkan kotoran kesan makeup.

Tapi bila datang masa malas dia, guna tisu basah je dulu sebelum guna pencuci muka. Kadang guna pencuci muka terus. Makeup remover belum pernah cuba lagi. 

Sejak cuaca panas ni, rasa melekit dan mudah berpeluh. Kita dah lah jenis kulit berminyak. Ahh risauuu...Rasa kurang bersih pula kalau cuci makeup guna pencuci muka sahaja. Kena juga buat double cleansing untuk elakkan pori tersumbat. Kang tak pasal unsangkarable jerawat muncul.

Nampak pula ada orang share cleansing oil yang best katanya. Cubalah cleansing oil SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive. Sesekali kita cuba local produk Malaysia. 

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

Sebelum ni saya pernah cuba cleansing oil Korean Product :

Local product senang sikit nak membeli di drugstore. Tapi sekarang pun dah banyak produk skincare dan cosmetic Korea di drugstore. Pilih je mana yang berkenan.

Tak sangka eh, best betul SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive. Dahlah wangi ya amat, mesra kulit dan berkesan betul bersihkan makeup.

Dia punya wangi pun macam kalau buat perfume pun best tau!

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

Diformulasi dengan 100% Bahan Aktif Semulajadi dan Teknologi Nano Micelles untuk menanggalkan solekan kalis air dan kotoran secara efektif tanpa meninggalkan sisa berminyak dalam 1 sapuan tanpa memedihkan mata agar kulit lembut dan sihat.

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive ingredients

  • Nano Micelles - Partikel micelles bersaiz nano yang membantu menarik make-up dan kotoran seperti magnet dari kulit dan membersih dengan mendalam
  • Ekstrak Madu – Mengekalkan kelembapan untuk kulit lembut
  • Minyak Zaitun - Menghidrat dan menyihatkan kulit
  • Anti Pollutant PM 2.5 – Melindungi kulit dari pencemaran persekitaran dan membersih dengan mendalam
  • Diuji secara saintifik untuk menanggalkan 100% sunscreen

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive sesuai untuk semua jenis kulit, bukan hanya untuk kulit jenis berminyak je. Apa yang bestnya tentang SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive selain bau yang wangi, dia sangat mesra kulit. Seronok bila sapu dan urut muka. Dia rasa macam selesa.

Selepas bilas dengan air pun tak meninggalkan kesan minyak yang keterlaluan. Kulit pun rasa lembut dan lembap. Itu yang best tu.

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

Cara guna cleansing oil SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

  1. Pamkan 2-3 titis, sapu dan urut pada bahagian kulit muka dan mata yang kering tanpa perlu basahkan kulit muka untuk menanggalkan solekan. 
  2. Basahkan dengan air dan urutkan dalam gerakan bulatan sehingga menjadi warna susu. 
  3. Bilas dengan air

Kemudian boleh cuci dengan pencuci muka biasa. Arahan penggunaan juga ada diletakkan pada bahagian belakang label SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive. 

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

Biasanya kesan lipstiklah paling degil nak hilangkan kan. Bila guna cleansing oil ni mudahlah sikit nak hilangkan kesan lipstick dan makeup. Tak perlu gosok beria pun. Gosok manja-manja pun hilang. Bagus kan?

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive

Best dah best dah tapi sayangnya botol dia tak berapa besar. Tapi saiz macam ni travel friendly lah. Mudah nak bawa simpan dalam beg. Dan didatangkan dengan lock pump. Boleh lock kalau masuk beg untuk elakkan leaking.

SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive Review

Harga RM21 lebih di Watson. Boleh juga dapatkan di Guardian atau shopping mall. Harga berbeza-beza di setiap kedai. Nak murah, sila grab kalau ada promosi. Lagi berbaloi-baloi.

Buat masa sekarang, Cleansing oil favourite saya jatuh kepada Oil Cleansing SAFI Naturals Micellar Oil Honey & Olive. Sekian...

No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.