Cara Kreatif Cat Dinding Rumah

Kalau zaman dulu, cat pada dinding rumah warnanya plain je takde corak corak. Kalau ada corak pun jenis cat guna roller bercorak tu. Tapi sekarang ramai dah kreatif menghasilkan cara cat dinding bercorak supaya nampak lebih menarik

Antara alatan yang digunakan dalam menghasilkan corak yang cantik biasaanya menggunakan alatan yang boleh didapati di rumah je. Tak perlu keluarkan modal yang banyak seperti membeli roller cat yang bercorak tu.

Boleh hasilkan corak seperti momento dari nippon paint tu. Kalau tak silap Fiza menggunakan kain terpakai jenis macam tuala. 

Atau korang boleh hasilkan corak leopard macam ni. Tapi ianya agak rumit dan memerlukan kesabaran serta masa yang lama untuk menyiapkannya.

Untuk dapatkan corak batu bata, buat cara macam ni

Teknik lukisan pada dinding juga memberikan pandangan yang cantik. Jangan tertipu pulak sebab nampak meja betul pulak kan.

Banyak lagi cara kreatif dalam menghasilkan corak cat yang menarik di dinding rumah. Boleh tengok gambar gambar kat bawah ni.







Sumber carian dari google

5 comments:

  1. wah menarik sungguh.. kene rajin and sabar kalau nak wat nih.. and minat yang tinggi mesti no prob.. ^^

    http://akubukaninnocent.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. kalau kita kreatif semuanya cantik kan...nak cat rumah ni boleh la gunakan idea ni

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.