Tiada Manusia Sempurna

Friday, December 18, 2015

Salam Jumaat. Berterima kasih lah kepada mereka yang sayang kan kita, yang sudi menegur kesilapan kita supaya kita tak terus buat kesilapan. Kesilapan yang mungkin akan membuat hidup kita lebih teruk dan berikan masa untuk sempurnakan diri pada peringkat awal. Betulkan kesilapan dan berikan peluang pada diri untuk berubah menjadi yang lebih baik.

Apabila ada yang sudi menegur dan mengata tu terimalah segala kata kata tersebut dengan cara yang positif. Jangan tak sedar diri dan mudah melenting. Kadang kadang manusia ni susah nak mengaku kesilapan walaupun dah terang terang silapnya. Ambillah cas cas positif tu ye.
http://www.azhafizah.com/
sumber dari facebook
"Kita ni tak sempurna sebab tu Allah hantar macam macam jenis manusia untuk betulkan kita. Ada yang tegur, ada yang mengata"
#muhasabahdiri #perkongsianjumaat #peringatanbersama

3 comments

  1. Salam Jumaat Fiza.. betul juga quotes tu..
    kadang kita je yang tak sedar.. nak melenting saja.. sedangkan itu adalah sebenarnya ujian yang Allah turunkan buat kita.. samaada boleh bertahan atau tidak, terpulang kat kita untuk menerimanya..

    ReplyDelete
  2. setuju sangat..kadang Allah pertemukan kita dengan orang yg jahat agar kita berubah kepada yang lebih baik..Inshaa Allah.

    ReplyDelete
  3. memang betul kita manusia ni memang tak sempurna...... T_T

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.