Nama Nama Warna Yang Perlu Di Ketahui

Sunday, December 13, 2015

Yang kita memang dah tahu warna asas (warna primer) iaitu biru, kuning dan merah. Kemudian dari campuran dua warna asas menghasilkan warna sekunder seperti ungu, hijau dan jingga. Untuk warna tertier ni adalah campuran dari warna asas dan warna sekunder.

Bila warna asas dan warna sekunder bercampur menghasilkan warna tertier. Dengan itu, lagi banyaklah warna yang terhasil dan membuatkan kita confused dan tak ingat lansung warna apakah yang dihasilkan. Menariknya, warna tertier memang lebih menarik dan lebih cantik.

Sebab tu sekarang banyak peniaga menggunakan warna tertier sebagai warna untuk produk mereka. Contohnya seperti baju, tudung, kasut, accesories dan sebagainya. Bila dah tahu nama nama warna mudahlah nak namakan produk dengan nama warna. Betul tak?




Juga memudahkan kerja graphic designer untuk customer memilih warna dengan tepat.

Post a Comment

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.