Sambal Nyet Khairulaming Pun Ada Orang Ciplak

Sehari dua ni trending nama Khairul Aming di twitter dan media sosial yang lain. Mana tak mengamuknya dia bila ada orang ciplak sambal nyet dia. Dapat tahu bila ada pelanggan komplen sambal nyet Khairulaming busuk, basi dan berbuih. Tak pasal-pasal kena menanggung salah akibat perbuatan orang lain.

Bila diselidiki, rupanya individu yang menjual tu menjual sambal nyet fake dan mengaku sebagai reseller nyet kononnya. Sambal nyet pun ada orang nak ciplak dan scam pembeli. Scammer di shopee tak pupus lagi rupanya.

Sambal Nyet Khairulaming original vs fake
sumber : twitter @khairulaming


Sambal Nyet Khairul Aming

Kemunculan sambal nyet Khairulaming sangat luar biasa sambutan dia. Dalam masa sehari je dah boleh habis tahu! Jualan sambal nyet shopee dah mencecah jualan keuntungan 1 juta lebih okay. Hebat betul penangan sambal nyet Khairul Aming ni.

Sebab apa sambal nyet ni jadi rebutan ramai? Dari sambal nyet review, semua cakap sedap. Nak membelinya pun sikit punya susah nak dapat. Tapi saya belum terjebak lagi nak mencuba beli. Kena jadi seorang yang gigih baru dapat agaknya. 

Tips beli sambal nyet

Jangan tak tahu ada tips beli sambal nyet. Kena refesh setiap setengah jam gitu sebab dia akan bahagikan slot jualan. Jualan ada setiap hari kecuali sabtu seperti yang dinyatakan.
  • 9.30am
  • 10am
  • 10.30am
  • 11am
  • 11.30am
  • 12pm
  • 12.30pm
  • 1pm
  • 2.30pm
Jadi, bolehlah kalian gigih cuba setiap jam tu. Mana tahu ada rezeki mendapat juga.

Harga sambal nyet hairul Aming

RM13.90, itu adalah harga asal sambal Khairul Aming di shopee. Tapi ada reseller lain yang jual dari harga tu. Ada yang cecah sampai ratus. Gila betul harga yahudi! Padahal owner sambal harga dia tak mencengkik darah pun. Ish ish ish...apa nak jadi lah.

Resipi sambal nyet

Apa yang saya nampak dalam video perkongsian Khairul Aming, ada cili, bawang putih dan bawang merah. Digoreng kemudian dikisar. Lepas tu dimasak. Sama macam kaedah saya buat sambal gesek. Cuma bahan ada berbeza sikit. 

Ada cili dan bawang pun dah sedap dah. Macamana boleh jadi sedap tu, tu rahsia Khairul Aming lah. Setiap air tangan tu berbeza, kena faham tu.

Sambal macam ni sesuai dijadikan pencincah, dimakan dengan nasi panas atau dicampurkan dalam nasi goreng. Orang kata, sambal ni pembuka selera untuk mereka yang sukakan rasa pedas.

Oh ya, pasal kes sambal nyet Khairul Aming shopee yang fake tu dia dah ambil tindakan. Dan pesalah pun dah mengaku salah. Buat pengajaran juga untuk scammer di luar sana. Yang bercita cita nak jadi scammer pedajal bisnes orang lain, sila hentikan. 

Lagi-lagi bulan puasa ni. Tak berkat ye hasil duit penipuan tu. Asal berjaya, asal lebih sikit mulalah ada dengki. Ini namanya ambil kesempatan atas orang lain. Sekarang dah tercyduk tak guna nak menyesal. Taraguna.

Tiga tuntutan yang diminta oleh Khairul Aming

1. bayar pampasan tunai. 100% duit tersebut akan disedekah kat asnaf yang memerlukan di bulan puasa ni.
2. Public apology video. This is her apology video admitting her mistake yang palsukan kandungan sambal dan juga design botol sambal nyet.
3. Statement pengakuan salah di balai polis.

Semoga kes macamni dijadikan pengajaran buat semua. Boleh je kalau dia nak jadi reseller dan mendapatkan keuntungan dari situ. Gunakan cara yang betul. Tapi kenapa dia memilih jalan untuk menjadi reseller dengan cara salah.

Nak untung cepat sebab sambal nyet Khairul Aming memang tengah meletop jualannya sekarang. Cecah juta tu yang dia gelap mata tu agaknya buat sambal tak ikut KPI dan fake sticker sambal. Nampak sama tapi tak serupa. 


12 comments:

  1. Itulah pasal, sampai mainland china pun pakai nama sambal nyet ni.
    Semalam pun dah tercidukk si fake seller shopee tu kannn, lajuu betul KA buat kerja, dah boleh tangkap si pelakunya, harap harap lepas ni tak ada dah orang beli lagi dengan fake seller, dah berbuih mulut KA cakap diorang tak ada agent ke dropship ke apa semua lah. Tapi still ada orang beli jugak dengan fake seller. Bila tak sedap, minta ganti rugi dengan KA. Tak faham betol hahahaha.

    ReplyDelete
  2. Ler, macam-macam. Nasib baik akak tak terjebak. Jarang beli barang makan online ni. Akak lebih prefer beli di kedai luar, boleh telek-telek lama sikit. :)

    ReplyDelete
  3. lamanya yg nyinggah sini...bertahun2 dh...awak msih aktif ye :-)

    ReplyDelete
  4. Moga Allah beri hidayah untuk si pelaku. Bagus KA tak lepaskan pesalah gitu je, kena kasi pengajaran.

    ReplyDelete
  5. tu la, terbaca jgk psl ni smlm. ada jgk org nak scam org lain ye. huhu
    btw, x pernah berjaya lg beli sambal nyet tu. susah betul nk beli.

    ReplyDelete
  6. Kesian Hairul Aminah kena khianat.

    ReplyDelete
  7. Kesian kan Khairul Aming. Sampai hati perempuan tu buat begitu. Memang patut diberi pengajaran supaya yang lain tak buat benda yang sama. susah juga nak berniaga. Naik sikit, sudah ada yang pedajal!

    ReplyDelete
  8. Ya Allah sanggup tipu guna logo pembungkusan botol pun sama. Harap yang kena tipu dapat ganti rugi.
    Itulah popular sambal nyet Khairul Aming. Macam-macam nama sambal baru akak dengar. Hehe. Hmm belajar buat sendiri.

    ReplyDelete
  9. ada tengok ig story. nampaklah muka dia mintak maap. muda lagi. hmm. harap lepasni ramai lah insaf jangan tahu ciplak je.

    ReplyDelete
  10. ok da topup shopee pay, teringin pulak nak cuba kepantasan membayar..eh tiberr..hahahah

    ReplyDelete
  11. bak kata warga maya, buat kerja tak clean scammer ni... lg 1 doa org teraniaya di bulan puasa ni cpt makbul... so kpd scammer2 di luar sana, cpt atau lambat je balasannya... x kena kat dunia kat akhirat x lps lg...

    ada rezeki nk jg rs sambal nyet ni ;-)

    ReplyDelete
  12. Tak pernah beli gak. tapi haritu ada sekali try.. bukak bukak mmg dah sold...padahal baru pukul berapaa.... lorhh... Maybe next year leh try... kalau rajin, kena berkejar kejap ler.. hehe

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.