Header Ads

Telefilem Dia Kembarku (TV9)


Tonton Telefilem Dia Kembarku bersiaran pada hari Jumaat, 14 Oktober 2022 pukul 8:30 malam di slot Skrin Di 9 TV9. Juga boleh tonton Telefilem Dia Kembarku secara online di portal tonton (www.tonton.com.my)

Telefilem Dia Kembarku, telefilem cerekarama TV3 ulang siar lakonan Emma Maembong, Lisdawati, Norman Hakim dan ramai lagi.

dia kembarku

TELEFILEM DIA KEMBARKU

Waktu siaran : Jumaat, 14 Oktober 2022, pukul 8.30 Malam
Siaran TV : Slot Skrin Di 9 TV9
Idea Asal : Zhamida Dyana
Penulis Skrip : Yuswaisar
Pengarah : Isma Yusof
Produksi : Kembar Sufi Sdn. Bhd.

PELAKON TELEFILEM DIA KEMBARKU

Emma Maembong sebagai Amira/Amina
Norman Hakim sebagai Datuk Jamal
Lisdawati sebagai Datin Maria
Raja Azmi sebagai Mak Kiah
Yus Waisar sebagai Zarul
Baiq Balqis
Lalu Putera
Nadhif Sazali 

SINOPSIS TELEFILEM DIA KEMBARKU

Kisah tentang seorang bapa yang tergamak membuang seorang daripada anak kembarnya kerana mengalami kecacatan di bahagian wajahnya. Amina dipisahkan dari ibunya dan orang gaji, Mak Kiah yang membesarkan Amina di sebuah kampung.

Sejak kecil lagi, Amina diminta menutup bahagian wajahnya yang buruk dengan sapu tangan atau tuala kecil apabila berada di khalayak. Namun, Amina tidak pernah menyalahkan takdir. Kehadiran Amina di rumah Datuk Jamal merubah segalanya.

Adakah Amina dapat menerima ayahnya di atas perbuatannya kepada Amina selama ini? Dibesarkan tanpa kasih sayang ibu dan ayah.

4 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.