Drama Perisik Cinta Tak Diundang

Perisik Cinta Tak Diundang, drama melayu 2021 adaptasi novel Perisik Cinta Tak Diundang karya Puteri Aqish menampilkan pelakon Andi Bernadee, Shiha Zikir, Bella Astillah, Hafidz Roshdi dan ramai lagi.

Perisik cinta tak diundang episode 1 bersiaran mulai 21 September 2021, Isnin-Jumaat jam 7:00 malam di Slot Akasia TV3.

Drama Perisik Cinta Tak Diundang Slot Akasia TV3

DRAMA PERISIK CINTA TAK DIUNDANG

Jumlah episod : 28
Mula tayangan : 21 September 2021
Waktu siaran : Isnin-Jumaat, jam 7:00 malam
Siaran TV : Slot Akasia TV3
Penulis novel : Puteri Aqish
Pengarah : Azmi Mohd Hata
Produksi : Orangetree Production Sdn Bhd

SINOPSIS PERISIK CINTA TAK DIUNDANG

‘NASI lemak anak dara tengah menganggur’. Hanya kerana nama itu, mereka sama-sama terikat. Episod perkenalan mereka tidaklah seindah mana. Banyak ‘ter’ antara mereka… terlanggar, tersalah cakap, tersarung…

“Ahh, saya tak kira. Kita sama-sama berlanggar lepas tu telefon saya jatuh. Saya nak awak ganti juga.” Niyaz berkeras. “Faham bahasa tak? Saya tak mampu nak bagi kat awak benda yang sebijik seketul macam ni. Kalau nak sangat saya ganti, boleh. Ambil je batu asah pisau mak saya. Sebiji macam ni. Cukup nipis, cukup saiz. Warna je kelabu asap sikit. Ke nak lagi canggih? Saya upgrade sikit, okey. Ketulan belacan, yang tu siap berbau lagi.”

MEDINA MIKAYLA, seorang berkelulusan tinggi tetapi memilih untuk berbakti pada keluarga. Namun, kalau dia dah bersuara, becoknya mengalahkan burung murai. Habis mak cik-mak cik bawang di kampungnya letak jawatan. Hanya Niyaz Aqasha yang mampu mengunci setiap patah kata gadis itu.

“Nak tanya sikit boleh?” Niyaz bersuara usai Medina makan. “Nak tanya apa?” “Ermm, dah pandai jatuh cinta kat saya kan?” Dush! Satu soalan yang betul-betul buat wajah Medina macam kena simbah dengan sebaldi ketulan ais. Lagi-lagi Niyaz dah mula merenung tenang sambil buat muka yang memang boleh meluruhkan jantung sang wanita. Dengan mata yang sengaja diredupkan, argh! Tak habis-habis nak goda dia dengan mata tu!

RUMAH TANGGA mana yang tidak diuji saat orang ketiga datang menghantui? “Aku tak minta untuk cintai suami orang apatah lagi lelaki itu, Niyaz. Tak mungkin aku sengaja nak humban diri dalam masalah macam ni.” - Erianna

“Tolong jangan cabar mata dan hati I dengan perangai tak bermaruah you. Mulai saat ni, I tak kan berdiam diri, berdiri dan tengok perangai busuk you.” - Medina “Hati sayang abang pegang dalam doa supaya kita sama-sama dekat dan terus bersama.” – Niyaz

MAMPUKAH mereka pertahankan pendirian masing-masing?

PELAKON DAN WATAK

  • Andi Bernadee sebagai Niyaz
  • Shiha Zikir sebagai Medina
  • Hafidz Roshdi sebagai Firas
  • Bella Astillah sebagai Erianna
  • Wani Kayrie sebagai Anida
  • Salina Saibi sebagai Hanim
  • Esma Daniel sebagai Tuan Muhsin
  • Alis Mariya
  • Fazlina Ahmad Daud
  • Norish Karman
  • Amanda Misbun
  • Dynas Mokhtar
  • Shamsul Ghau Ghau
  • Enot

LAGU TEMA (OST) PERISIK CINTA TAK DIUNDANG

Lagu : Potret
Artis : Akim & The Majistret

Lagu: Jangan Jangan
Artis : Wani Kayrie

13 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.