Gadgets

Makan Dan Mengopi Di Rasta Kopi

Sebelum balik rumah, singgah makan dan mengopi di Rasta Kopi Jalan Jelebu. Sebelum ni 2 kali nak singgah mengopi kat sini tapi sekali tutup dan sekali lagi belum buka lagi. Akhirnya dapat jugalah menyinggah secara tiba-tiba tanpa dirancang. 

Konon nak makan tomyam tapi macam terpanggil-panggil pula menyinggah di Rasta Kopi. Masa kami datang memang tak ada pelanggan lain. Waktu masa tu dah pukul 9 lebih. Waktu orang dah siap makan malam dah kan.

Sebelum masuk, ambil sekeping gambar dulu. Senang nak buat modal dalam blog nanti. Begitulah tugas seorang blogger, handphone tak pernah lekang dari tangan. Untuk buat kerja takpe kan. 

Rasta Kopi

Tak berhenti di situ, kita terus ambil gambar dari jarak dekat. Baru nampak jelas sikit disitu.

Rasta Kopi

Suasana konsep di sini lepak santai ala camping gitu. Jenis kerusi meja portable yang biasa orang guna untuk camping. Walaupun ringkas begitu tapi selesa je untuk lepak santai sambil mengopi dan menjamu selera. Saya suka juga konsep macam ni.

Rasta Kopi Jalan Jelebu Seremban

Diterangi dengan limpahan cahaya lampu kuning yang malap-malap gitu, menarik juga kan. Tertarik pula dengan lampu gantung yang diletakkan di setiap meja. 

Rasta Kopi Jalan Jelebu Seremban

Signboard dia juga menarik perhatian saya. Banyak pula ambil gambar. Ambil kesempatan bila tak ada orang lain. Kalau ada orang macam segan juga nak ambil gambar. Kann...Itu menurut sayalah.

Rasta Kopi Jalan Jelebu Seremban

Saya pesan hazelnut latte panas dan nasi lemak. Nasi lemak dia sedap kena dengan selera. Bukan hanya sekadar telur, ikan bilis goreng, kacang tanah goreng dan timun. Ada juga ayam goreng berempah dan keropok. Penuh satu pinggan tu haa... Yang penting sedap! Kami kongsi makan berdua pun kenyang. 

Rasta Kopi Jalan Jelebu Seremban

Encik suami pesan caramel macchiato dan roti bakar. Memang biasa order satu menu berat dan satu menu ringan. Air pula kena ada panas dan sejuk. Konsep dia makan minum berkongsi. Sekarang tak boleh makan banyak dan elakkan membazir gitu.

Roti bakar dia sedap. Jaranglah roti bakar tak sedap. Tapi roti bakar dia lain sikit, macam guna butter slice. Ingatkan cheese rupanya bukan. Ke memang cheese? Entahlah...Tapi sedaplah makan panas-panas. 

Rasta Kopi Jalan Jelebu Seremban

Kalau nak makan nasi lemak sedap bolehlah ke sini. Untuk kopi pula saya suka hazelnut latte tu. Tak manis dah pahit-pahit kopi sikit. Untuk Caramel Macchiato tu kalau kurang ais sikit okaylah, dapat minum banyak sikit air kopinya. 

Di Rasta kopi banyak pilihan menu minuman tapi untuk makanan tak banyak pilihan lah. Sesuailah untuk lepak santai mengopi gitu sebab buka sampai pukul 2 pagi katanya. Rasta kopi price pun lebih kurang harga kedai kopi hipster yang lain.

instagram : @rastakopi_
Jln Jelebu, Kampung Ujong Pasir, 70400 Seremban, Negeri Sembilan

10 comments:

  1. Kak SA x jumpa- jumpa lagi kedai ni..ntah bila nak mencari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat² kedai makan rumah kawah jalan jelebu tu kak, dekat² traffic light. Ada masa bolehlah singgah malam² lepak mengopi.

      Delete
  2. terus rasa lapar baca ni malam-malam. hahah. nampak menarik nasi lemak tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok makanan auto lapar kan. hihi..nasi lemak dia menarik dan sedap!

      Delete
  3. Best mengopi santai², makan berkongsi mengeratkan perasaan kasih mengasihi dan cinta mencintai.

    ReplyDelete
  4. Kalau minum kopi ais mesti tak puas. Cepat habis.. hehe.. kena mintak kurangkan ais 😄

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.