Gadgets

Healing Sebentar Di Pantai Cermin, Port Dickson

Sesekali bila penat, saya perlukan vitamin sea. Pergi ke pantai, melihat keindahan pantai, memijak pasir, mendengar bunyi ombak boleh dikira sebagai terapi. Kira macam healing lah gitu. 

baca juga

Ya, terasa hilang lelah bila lepak santai tepi pantai. Berlama-lamaan pun takpe! Haritu kami berdua singgah lagi ke Pantai Cermin, Port Dickson. Konon nak lepak dulu di Zus Coffee di PD Waterfront yang tengah viral tu.

Tapi bila turun kereta dan nak hampir masuk dah, tengok ramai betul beratur sampai keluar. Tak jadilah. Kami beli kopi di Kopilah Kopi je. Nak lepak lama kat situ macam tak best pula sebab hujan. Baru nak lepak kat open air dekat pantai.

Jadi, beli kopi dan lepak di sini je lah. Kerusi healing memang dah standby siap-siap dalam kereta. Suka dengan suasana Pantai Cermin ni sebab tak ramai orang sangat. Jadi boleh pilih port yang best sikit untuk melepak lama-lama.

Pantai Cermin, Port Dickson

Walaupun pantainya tak sebiru jernih tapi pantainya bersih. Sesuai untuk mandi-manda. Ramai juga yang mandi tapi kami taklah ambil gambar mereka. Ada yang mencari lala ke apa entah. Nampak seronok pula dorang berendam dalam air.

Pantai Cermin Port Dickson

Tapi kita ni jenis aquaphobia. Dapat main air tepi pantai pun jadilah. Boleh basah-basah kaki, pijak pasir buat terapi gitu.

Pantai Cermin Port Dickson

Pasirnya halus tak rasa sakit kaki. Seronok juga dapat merendam kaki sebentar. 

Pantai Cermin Port Dickson

Kami tak dapat lepak lama sebab hujan rintik-rintik. Cuaca pun mendung. Kira okaylah cuaca mendung tak panas. Tapi kalau cuaca elok, lagi cantik gambar dengan langit biru dan awan putih kepul-kepul macam pertama kali datang di Pantai Cermin haritu.

Pantai Cermin Port Dickson

Terima kasih encik suami bawa jalan-jalan. Lain kali kita datang lagi.

Pantai menarik di Port Dickson

No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.