Gadgets

Lepak Makan Sebentar Di Kopi Kayoh, Mambau

Lepas beli barang di AEON Seremban 2, macam tak ada arah tujuan. Jomlah kita kupi-kupi di Kopi Kayoh yang terletak di Mambau, Seremban sebelum balik rumah. Nanti tak payah nak masak untuk makan malam. Kira makan malam awal lah ni.

Kopi Kayoh ni pun saya tahu dari media sosial. Tak pasti dari TikTok atau instagram. Yang pasti bukan dari fecebook. Masa mula-mula buka dulu memang berhasrat nak singgah sini. Baru sekaranglah dapat menyinggahnya pun. 

Sekarang dah kembali melayan kopi-kopi di kedai hipster macam dulu sebab kita dah boikot si kedai S tu. Kopi Kayuh ni antara kedai kopi hipster yang menarik di Seremban. Kami singgah buat rasa-rasa kopi dan menu di sini.

Untuk pembelian, perlu pesan di kaunter ye. Ada menu signboard berhampiran kaunter. Jadi, boleh tengok-tengok dulu menu sebelum order. Di kaunter pun ada juga buku menu untuk rujukan pelanggan. 

Kopi Kayoh Mambau

Walaupun menu tak banyak, tapi rambang mata juga nak memilih menunya. Semuanya nampak macam sedap dan menarik je. Ikutkan nafsu makan, memang nak rasa semua tapi kami pilih untuk makan yang ringan-ringan je lah.

Kopi Kayoh Mambau

Sementara menunggu encik suami buat pesanan, sambil tu kita potretkan di sekitar kawasan Kopi Kayoh. Terberkenan dengan tiny house serba putih dengan design moden ni. Cantik! Gazebo berpayung dengan kerusi meja batu ni pun aesthetic sangat. Nice place!

Kalau datang waktu cuaca elok memang cantik di potretkan. Kami singgah masa cuaca mendung dan hampir Maghrib. Jadi, cuaca tak berapa nak cerahlah.

Kopi Kayoh Mambau

Sistem pembelian di sini, perlu buat pesanan di kaunter dan terus buat bayaran. Kemudian akan diberikan alarm device. Bila pesanan dah siap, device akan berbunyi dan kena ambil pesanan di kaunter. 

Tak lama menunggu, pesanan kami pun siap. Sebab tak ada pelanggan yang lain, hanya kami je. Itu yang cepat siap tu.

Saya pesan hazelnut latte panas. Sedap rasa kopi hazelnut latte nya pun. Cuma tak puas sebab macam tak cukup cup saiz kecil. 

Kopi Kayoh Mambau

Encik suami pula pilih caramel macchiato cold. Di sini tiada caramel macchiato hot. Jadi pesan yang sejuk. Okay boleh tahan sedap juga. Saiz cup juga kecil, macam tak puas minum. Mungkin sebab dah biasa pesan kopi yang saiz besar sikit kot.

Kopi Kayoh Mambau

Untuk makanan kami pesan nasi lemak dan roti bakar. Pesan nasi lemak sebab nak cuba rasa. Sedap betul nasi lemak ni, rasa menyesal pula pesan 1 bungkus. Tapi tak nak tambah makan sebab kawal makan.

Kopi Kayoh Mambau

Sedap makan roti bakar panas-panas, gabungan butter dan kaya. Menjejes makan sebab butter mencair. 

Kopi Kayoh Mambau

Kami tak lepak berlamaan. Makan pun tak berleha-leha sebab dah masuk Maghrib. Kena balik cepat untuk solat Maghrib. Sebelum balik, pastikan buang sampah di tong sampah yang disediakan. Tray pula kena letak di kaunter. 

Kopi Kayoh Mambau

Kopi Kayoh Mambau ni memang port baik punya untuk lepak kupi-kupi. Suasananya tenang dan menarik. Mengopi petang-petang dengan menu ringan tu okay sangatlah. Waktu operasi dari pukul 5 petang sehingga 10:30 malam.

Kopi Kayuh, Mambau
Lot 600A, Jalan Mambau Batu 5 Mambau, 70300 Seremban, Negeri Sembilan

10 comments:

  1. Semuanya nampak sedaplah Fizah.
    Caramel macchioto cold pun sedap juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuaca pulak tu mendung sejuk sejuk macam nak ujan, sedang elok lah tu waktunya mengopi. Ye, sesekali minum sejuk sedap juga. Tempting kan menu-menu Kopi Kayoh ni.

      Delete
  2. Terliur plak tengok roti berkaya tu. Gabungan yg mantap utk kopi. Moga kedai ni terus maju setanding "S".

    ReplyDelete
  3. Kopi panas biasanya cup kecil.. tak puas minum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tu, tak puas minum. Lagilah kalau air sedap kan...

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.