Header Ads


Telefilem Sebelum Pulang

Telefilem Sebelum Pulang, telefilem khas sempena Hari Raya Aidiladha lakonan Nad Zainal, Jalaludin Hassan, Wan Maimunah Aziz, Amyza Adnan dan ramai lagi. Telefilem Sebelum Pulang bersiaran pada hari Isnin, 11 Julai 2022 jam 3:00 petang di saluran RTM TV2. 

Tonton Telefilem Sebelum Pulang full movie live streaming online di rtmklik.rtm.gov.my/tv/2

sebelum pulang tv2 full movie

TELEFILEM SEBELUM PULANG

Waktu siaran : Isnin, 11 Julai 2022, jam 3.00 Petang
Siaran TV: RTM TV2
Penulis Skrip : Zarihah Hassan
Pengarah : Bade Hj Azmi
Produksi : Switch On Entertainment Sdn. Bhd.

PELAKON TELEFILEM SEBELUM PULANG

Nad Zainal
Jalaludin Hassan
Wan Maimunah Aziz
Amyza Adnan
Emilia Hanif
Kamal Rezuan
Ayu Ayuni 

SINOPSIS TELEFILEM SEBELUM PULANG

Mengisahkan tentang liku-liku kehidupan yang dilalui oleh seorang anak yang tidak disukai ayahnya dan saudaranya kerana beranggapan dia membawa nasib malang. Walaupun berbagai tohmahan dan penghinaan dilempar kepadanya dia tetap bersabar dan berusaha untuk berbakti kepada kedua orang tuanya.

Dia sanggup berkorban demi membahagiakan kedua orang tuanya. Dia akhirnya meninggal dunia setelah berjaya menghantar kedua mereka menunaikan haji di Mekah. Amira dilahirkan di dalam sebuah keluarga miskin. Dia mempunyai seorang abang dan seorang kakak. Sejak kecil Amira menghidap penyakit Asthma dan dianggap membawa nasib malang kerana berbagai kejadian buruk menimpa keluarga mereka sejak kelahirannya.

Dia tidak disayangi oleh ayah, abang dan kakaknya Liza. Mereka sering menghina dan mencari salahnya.


No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.