Filem Rasuk (2022)

Filem Rasuk (2022) release date pada 29 Oktober 2022 di tayangkan di pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) seluruh Malaysia. Rasuk dibintangi pelakon Alif Satar, Ikmal Amry, Elisya Sandha, Taufiq Hanafi, Ayie Floor 88, Alicia Amin, Atiq Azman, Abbas Mahmood dan Syazwan Razak.

Filem Rasuk diarahkan oleh pengarah James Lee yang telah memenangi beberapa anugerah antarabangsa dan diterbitkan oleh Multimedia Entertainment, Golden Screen Cinemas, Astro dan SixFun Media.

Kelainan Filem Rasuk (2022) bukan seperti filem zombie yang berlaku disebabkan oleh jangkitan virus. Filem Rasuk telah diolah bagi bersesuaian dengan budaya kita di Malaysia. Filem Rasuk juga mengambil inspirasi daripada kejadian histeria yang sering melanda di asrama. Filem Rasuk menggambarkan pelajar yang kerasukan menjadi ganas dan buas.

filem rasuk 2022

FILEM RASUK

Tarikh tayangan : Khamis, 29 September 2022
Pengarah : James Lee
Penerbit : Multimedia Entertainment, Golden Screen Cinemas, Astro & Six Fun Media
Genre : Seram
 

PELAKON FILEM RASUK (2022)

  • Alif Satar
  • Ikmal Amry
  • Elisya Sandha
  • Taufiq Hanafi
  • Ayie Floor 88
  • Alicia Amin
  • Atiq Azman
  • Abbas Mahmood 
  • Syazwan Razak

SINOPSIS FILEM RASUK (2022)

Filem Rasuk (2022) mengisahkan tentang seorang guru yang terpaksa kembali bekerja walaupun dia masih trauma dengan tragedi yang telah berlaku terhadapnya. Oleh kerana sudah bermula cuti penggal, pada hari yang sama lima pelajar pergi berkelah di tepi sungai. Salah seorang daripada mereka telah terjumpa botol misteri dan membukanya.

Keadaan menjadi huru-hara apabila seorang demi seorang daripada pelajar yang masih ada di asrama telah dirasuk. Untuk hidup, mereka perlu bertahan dan ada yang perlu berkorban.

Adakah mereka mampu bertahan?
Apakah yang akan berlaku seterusnya?

Saksikan Filem Rasuk (2022) di pawagam berhampiran.

4 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.