Perjalanan Pertama

Filem Perjalanan Pertama (The Wheels Of Life) sebuah filem Indonesia yang menggabungkan pelakon Indonesia dan Malaysia iaitu pelakon cilik Muzzaki Ramdhan dan Dato Ahmad Tamimi Siregar. 

Bukan hanya itu, menggabungkan juga dua syarikat produksi Indonesia dan Malaysia iaitu Mahakarya Pictures dan D' Ayu Pictures.

Film Perjalanan Pertama idea dari asal dan arahan Arief Malinmudo. Filem ini juga salah satu finalist untuk kategori Best Feature Drama pada Festival Film Muslim Australia yang berlansung pada 9-15 Oktober 2021 lalu.

Tayangan istimewa filem Perjalanan Pertama pada 15 November ini di Indonesia. Di Malaysia, saya tak pasti pula.

Film Perjalanan Pertama

Filem : Perjalanan Pertama
Penulis skrip : Arief Malinmudo
Pengarah : Arief Malinmudo
Produksi : Mahakarya Pictures, D' Ayu Pictures

SINOPSIS PERJALANAN PERTAMA

Berlatar belakang kisah keluarga, hubungan cucu dengan atoknya. Hubungan yang ada ada pasang surutnya selepas beberapa kejadian berlaku pada masa dulu.

Film Perjalanan Pertama ini berlatar belakang cerita keluarga, hubungan cucu dan kakeknya. Naik turun hubungan mereka dikarenakan beberapa kejadian di masa lalu.

"kita tidak pernah bisa memilih bagian mana yang akan ditiru oleh anak cucu kita, dan kenangan dari cerita apa yang akan diingat oleh anak cucu kita nanti,” - Arief  Malinmudo.


PELAKON PERJALANAN PERTAMA

Muzzaki Ramdhan
Dato Ahmad Tamimi Siregar
Adinda Thomas
Randy Pangalila
Gilang Dirga
Komo Ricky
Angelica Petra

10 Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

  1. Waaaah saya baru tahu film nih. 15 nov diputar di Indonesia Yaa, pasti nak nonton kalo sudah ada 😄. Selalu suka film2 yang hasil kerjasama 2 negara seperti nih. Yang sudah2 film bareng antara indonesia Malaysia, selalunya bagus-bagus ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang saya baca di media, begitulah fanny. Jangan lupa ditonton nanti ya. Betul betul, saya setuju tu. Jarang tak best.

      Delete
  2. Kiranya Dato' Ahmad Tamimi Siregar watak utama.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Cantik, barulah tertarik nak tengok ceritanya pun kan...

      Delete
Previous Post Next Post

نموذج الاتصال