Official Music Video Sayang - Faizal Tahir

Lagu Faizal Tahir nyanyi mana pernah tak sedap di dengar. Semua best! Tersuka dengan lagu "Sayang"ciptaan Faizal sendiri yang lebih kepada menceritakan kasih sayang antara dia dan anak anak. Lagi sweet tengok keakraban mereka sekeluarga dalam Official Music Video Sayang.
Penyanyi Faizal Tahir berkata lagu baharu berjudul Sayang adalah berkisar tentang pengalaman yang dilalui ketika anak perempuannya Siti Rawdha Nur Jannah, 4, mengalami demam virus beberapa bulan lalu.
Faizal, 37, berkata, dia mendapat inspirasi tersebut bagi berkongsi perasaan ketika melihat kesakitan yang ditanggung oleh anaknya selama empat hari ditahan di sebuah pusat perubatan, dekat sini.
"Saya menulis lagu ini beberapa bulan yang lepas ketika anak perempuan saya dimasukkan ke hospital kerana demam virus yang sangat teruk.

"Dia dimasukkan ke wad selama empat hari. Ia adalah satu pengalaman yang sangat menyedihkan apabila melihat dia begitu sakit. Setiap malam saya akan beritahu dia untuk menjadi kuat dan memujuknya untuk tidur supaya esok dia akan berasa lebih baik," ujarnya kepada mStar Online.
Sementara itu kata Faizal, dia mengambil keputusan untuk melancarkan single tersebut selepas isterinya Siti Raihanim Noran melahirkan anak keenam mereka yang diberi nama Khalid Al-Walid Ahmad Faizal pada 25 Oktober lalu.
Faizal juga menganggap lagu ini mempunyai nilai sentimental yang amat kuat pada dirinya.
"Saya benar-benar tidak merancang ini akan berlaku sama sekali dan tidak menyangka isteri saya melahirkan cahaya mata kami yang terbaru pada masa yang sama lagu ini disiapkan.
"Secara jujurnya saya tidak mempercayai kepada suatu kebetulan, saya hanya percaya kepada tuhan yang mempunyai rancangan sendiri" ujarnya.
Sementara itu, Faizal berkata, bait-bait lirik yang ditulis di dalam lagu Sayang ini juga menggambarkan betapa dalam perasaan cinta terhadap anak-anaknya.

Faizal berkahwin dengan Siti Raihanim Noran, lebih 10 tahun lalu dan dikurniakan enam cahaya mata iaitu Ahmad Mikaeel Zidane, 10, Siti Raudhah Nur Iman, 8, Ahmad Rifa’ie Zidane, 7, Siti Rawdha Nur Jannah, 4, Siti Nawar Malaeka, 2, dan Khalid Al-Walid yang berusia 2 minggu.-sumber dari mstar.com.my

Lirik Lagu Sayang – Faizal Tahir

Tiada yang lebih terindah
Selain kita, kau dan aku bersama
Biar ku sentuh dan rasa
Kasih yang mesra
Hanya kita yang tahu

Tenang memandang wajah yang lena
Tuhan selalu denganmu

Sayang tidur saja sayang
Lupakan saja yang semalam
Tidurlah mimpi indah

Oh sayang tidur saja sayang
Setia di sini ku menjaga
Tidurlah kaulah segalanya
Sayang kaulah segalanya
Sayang

Waktu dan usia berlalu
Saksi padamu dewasa dan sempurna
Setiap air matamu hancur hatiku
Mahu kau senyum selalu

Biar luka diubati waktu
Tuhan selalu denganmu

Sayang tidur saja sayang
Lupakan saja yang semalam
Tidurlah mimpi indah

Oh sayang tidur saja sayang
Setia di sini ku menjaga
Tidurlah kaulah segalanya
Sayang kaulah segalanya
Sayang

Selamanya kau bidadariku
Takkan pudar senyumanmu yang pertama
Selamanya tetap kau sempurna
Sayang sayang

Sayang
Oh sayang tidur saja sayang
Lupakan saja semalam

Kaulah segalanya
Sayang kaulah segalanya
Sayang

Sayang tidur saja sayang

1 Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Previous Post Next Post

نموذج الاتصال