Menu Berbuka 27 Ramadan : Ayam Percik Dan Butterhead Lettuce

Azhafizah MN
4
Rancangan nak memasak ayam percik semalam gagal sebab tak ada elektrik. Jadi hari ni kita masak ayam percik ikut resipi Digital Creator Hamdan Mubarak tu. Kita main sukatan agak agak dan campak campak gitu. Asalkan sedap sudah.

Disebabkan nak masak ayam percik, saya guna 1 bahagian paha ayam yang macam ni. Cukuplah makan kongsi berdua. Lawankan dengan ulaman butterhead lettuce. Kemain banyak lagi encik suami sediakan butterhead lettuce. Jangan ingat tak habis. Licin mangkuk salad tu ha.

Ayam Percik Dan Butterhead Lettuce

Ayam percik pun licin. Teringat ayam percik arwah atok bak saya. Sedap sungguh ayam percik dan ikan perciknya. Kalau masakan percik ni memang akan teringat ayam dan ikan perciknya yang tiada tandingan. Rasa tak puas makan masakan air tangan arwah tok bak. 

Ini pertama kali masak ayam percik. Saya tumis bahan-bahan, campur santan dan masukkan ayam dalam kuah. Biarkan ayam masak dan kuah kering sikit. Dah siap masak, ayam keluarkan dan bakar pula dalam oven sekejap nak bagi rasa bakar tu.

Kuah selebihnya tu, lepas bakar kita curahkan je atas ayam. Ayam tak perlu bakar lama sebab ayam pun dah masak dalam kuah tadi. Mudah dan menyelerakan. Cari je resipi ayam percik di carian google. Pilih mana yang rasa mudah untuk kita masak.

Tags

Post a Comment

4Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!