Drama Terima Kasih Cinta (TV3)

Tonton Drama Terima Kasih Cinta di Slot Akasia TV3 bermula pada 30 November 2022 pukul 7:00 malam. Drama Terima kasih Cinta, sebuah drama melayu bersiri adaptasi novel 'Terima Kasih Cinta' karya Aisya Sofea disiarkan setiap hari Isnin hingga Khamis dibintangi pelakon Amar Baharin, Anna Jobling, Rita Nadira dan ramai lagi.

tonton drama terima kasih cinta tv3 online
Drama Terima Kasih Cinta lakonan Rita Nadira, Amar Bahrin dan Anna Jobling


DRAMA TERIMA KASIH CINTA

Mula siaran : 30 November 2022
Waktu Siaran : Isnin-Jumaat, pukul 7:00 malam
Siaran TV : Slot Akasia TV3
Penulis novel : Aisya Sofea
Pengarah : Azri Izhar
Produksi : Global Station Sdn. Bhd.

PELAKON DAN WATAK

  • Amar Baharin sebagai Dr Harris
  • Anna Jobling sebagai Wan Raihana
  • Azrel Ismail sebagai Razlan
  • Aida Khalida Aida Khalida sebagai Ummi
  • Rita Nadira sebagai Dr Nora
  • Noniswara
  • Wan Sharmila
  • Syafnida Shuhaimi
  • Faez Malek
  • Azhar Amir
  • Kiky Hannah

SINOPSIS NOVEL TERIMA KASIH CINTA

Pertemuan An dengan dua anak kecil Yaya dan adiknya Lea membawa pertelingkahan dan perselisihan faham antara dia dengan Harris Ibrahim. Lelaki bongkak dan sombong itu tidak perlukan pertolongan An untuk menjaga anak-anaknya.

Malah Harris memberi amaran pada An untuk tidak lagi mengambil berat terhadap mereka. Tapi tidak bagi Yaya dan Lea. Anak kecil itu belum pandai hidup berdikari. Mereka tetap mengharapkan belas dari An.

Bagai menjilat ludah yang telah dihamburkan, Harris kembali menagih pertolongan dari ummi; ibu saudara An, untuk menjaga kedua anaknya itu tatkala dia bertugas malam.

Razlan yang bakal mengahwini wanita pilihan keluarga datang menagih cinta lama dan mahu memperisterikan An. Razlan bukan lagi cinta hatinya kerana lelaki itu tidak pernah berani mengota janjinya.

Saat itulah Harris datang melamar mahu memperisterikan An demi anak-anaknya yang sudah menjadikan An mommy mereka. Harris bukan lelaki idaman An, jauh sekali untuk dijadikan suami.

Biarpun usia An sudah menginjak 33 tahun, tapi dia belum terdesak untuk menamatkan zaman bujang. Apakah akan jadi pada rumahtangga mereka jika kasih sayang tidak akan wujud di antara mereka?

Mampukah kebahagiaan jadi miliknya jika kasih sayang datang dari Yaya dan Lea sahaja? Benar, cinta bukan segalanya. Tetapi penting dalam membina rumahtangga bahagia. Apakah cinta mampu dimilikinya jika cinta lelaki itu hanya pada arwah isterinya?

Apakah An sekadar dijadikan pengasuh dan penjaga ke dua orang anaknya?

SINOPSIS DRAMA TERIMA KASIH CINTA

Dilema menyelimuti Raihana ketika cintanya dinanti dua jejaka. Sedang hatinya gelisah, dia dikejutkan pula dengan lamaran Harris terhadapnya. Dapatkah bahagia tercipta atas kerelaan atau paksaan?

No comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.