Telefilem Forget Loving You

Telefilem Forget Loving You, telefilem sempena sambutan Tahun Baru Cina dibintangi pelakon Angelina Tan, Wilson Lee Wai Sang, Daniel Wong Chee Hong dan ramai lagi. Telefilem Forget Loving You bersiaran pada hari Rabu, 2 Februari 2022 jam 9:00 malam di TV2.

Telefilem Forget Loving You TV2

TELEFILEM FORGET LOVING YOU

Waktu Siaran : Rabu, 2 Februari 2022, jam 9:00 malam
Siaran TV : TV2
Penulis skrip : Daniel C.H. Tan, Lim Chen Chen
Pengarah : Daniel C.H. Tan

PELAKON FORGET LOVING YOU

  • Angeline Tan
  • Wilson Lee Wai Sang
  • Daniel Wong Chee Hong
  • Jacky Kam
  • Angel Eng Yi Yuen
  • Annie Chew

SINOPSIS FORGET LOVING YOU

Lim Kang Boon dibesarkan oleh seorang ibu tunggal, Wang Yi Fang yang terpaksa bekkerja keras membuat dua tiga kerja demi memberi kebahagiaan kepadanya.

Oleh kerana kemiskinannya Lim Kang Boon sering didiskriminasi oleh rakan -rakannya dan ini membuatkan Lim Kang Boon kurang berkeyakinan, memberontak, ponteng sekolah, kerap bergadung dan lain-lain lagi.

Ibunya Wang Yi Fang sentiasa cuba mengutamakan Lim Kang Boon dalam segala hal, dia cuba memberikan Lim Kang Boon yang terbaik termasuk memasaknya makanan yang terbaik dan pakaian terbaik pada Tahun Baru Cina mengikut kemampuannya, walaupun dia terpaksa memakan makanan lebihan Lim Kang Boon sahaja.

Namun begitu segala usaha Wang Yi Fang tidak pernah dihargai oleh Lim Kang Boon. Dia sentiasa memburukkan ibunya tanpa memikirkan perasaan Wang Yi Fang. Wang Yi Fang sering menangis sendirian memikirkan layanan Lim Kang Boon terhadapnya serta tingkah laku Lim Kang Boon yang buruk itu.

Disebabkan oleh Wang Yi Fang yang terlalu bekerja keras dan meletihkan, dia terlibat dalam satu kemalangan dan berada di dalam keadaan koma. Lim Kang Boon yang mula terasa kehilangan ibunya mula sedar semua pengorbanan serta kasih sayang ibunya selama ini.

Dia juga dapat merasai perasaan Wang Yi Fang yang selama ini sering menungguinya pulang. Lim Kang Boon kemudian bertekad untuk menghargai serta melayan ibunya dengan baik sekiranya Wang Yi Fang kembali.

Beberapa hari sebelum Tahun Baru Cina, keajaiban muncul dan Wang Yi Fang mula sedarkan diri. Lim Kang Boon memeluk ibunya lalu menangis dan memohon maaf kepada Wang Yi Fang kerana kelakuannya yang teruk sebelum ini.

Lim Kang Boon menyediakan majlis makan malam bersama ibunya dan menyambut Tahun Baru Cina dengan bahagianya buat kali pertama bagi permulaan hidup barunya itu.

6 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.