Murasaki Sweet Potato Pan (Roti Serbuk Ubi Keledek) Family Mart

Beberapa hari lepas keluar membeli barang. Singgah sebentar di Family Mart. Bahaya kalau masuk Family Mart ni, semua benda seperti memanggil manggil. Maka terbelilah juga Murasaki Sweet Potato Pan atau dalam bahasa melayu dia roti serbuk ubi keledek. Keledek ungu!

Nampak macam menarik je rupa dia. Selain tu ada warna hijau perisa melon. Tapi macam pelik pulak rasa melon tu. Kita cuba ubi keledek lah sebab suka makan ubi keledek juga. Harap boleh terima lah rasa dia nanti.

1 bun roti Murasaki Sweet Potato Pan ni berharga RM3.90 kot tak silap. Kalau silap maafkan saya ye. Ingat ingat lupa sudah. 

bun = pan

Murasaki Sweet Potato Pan

Paras rupa roti keledek ni cantik serba ungu dengan taburan serbuk ubi keledek ungu. Saiznya sebesar tapak tangan saya. Standard saiz roti bun biasa lebih kurang. Tak lari jauh sangatlah saiz tu.

Roti Serbuk Ubi Keledek Ungu Murasaki Sweet Potato Pan

Roti yang lembut dan berongga tu tandanya gebu jugalah kan. Dari segi rasa tu, roti dia ada juga rasa keledek dan tengah tu ada inti keledek juga. Kejap rasa manis kejap rasa biasa je kejap ada rasa tekstur macam mochi. Baru saya tahu separuh intinya isi keledek dan separuh mochi keledek. Unik rasanya.

Roti Serbuk Ubi Keledek Ungu Murasaki Sweet Potato Pan

Rasa roti ubi keledek yang sedap. Taklah rasa pelik sangat untuk yang suka makan ubi keledek. Cuma nak repeat tu macam tak. Cukuplah sekadar merasa. Tapi kalau rasa teringin boleh repeat lah.

6 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.