Februari yang ONGsome

Wednesday, February 01, 2017

Hai Februari yang ONGsome! Semoga banyak ONG maa tempias tempias Tahun Baru Cina. Tapi detik masuknya Februari dah hilang ONG sebab harga jualan minyak RON di Malaysia naik 20 sen disebabkan harga minyak dunia jatuh katanya. Sebagai rakyat Malaysia, tak tahu dah nak rasa apa dengan permainan nilai naik turun harga minyak ni. Nak berjimat celah mana lagi tak tahu lah kan. Ye, hidup tetap perlu diteruskan.

Okaylah, lupakan soal tu. Kalau dok fikir, dok mengeluh tak berguna juga. Bertindaklah apa yang patut. Rasa mencabar sungguh tahun 2017 yang masih panjang ni. Tapi masih lagi excited sambut bulan Februari. Bulan yang ditunggu-tunggu menanti 7haribulan setiap tahun. Ehem..apakah? Tengok gambar bawah ni mungkin faham dah kot. 


Ada yang nak kirimkan hadiah untuk Fiza ke? Belum ada perancangan lagi minggu depan. Encik suami mungkin sibuk. Jadi, tengoklah apa yang sempat dibuat sempena hari tersebut. 

Hari ni semua wilayah cuti. Wahh seronoknya sambung cuti ye. Selamat bercuti warga Wilayah Kuala Lumpur, Wilayah Labuan dan Wilayah Putrajaya. Musim sejuk hujan ni syoklah dok rumah tarik selimut, rehat lebih dan tidur lebih.

9 Februari nanti cuti Thaipusam lagi dan beberapa negeri iaitu Kuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Kedah, Negeri Sembilan, Perak, Pulau Pinang dan Selangor bercuti lagi. Yeay!

Welcome Februari yang ONGsome!
ONG + Awesome = ONGsome

4 comments

  1. semalam laki balik terus ajak pergi isi minyak kereta.hahaha
    kita pulak feb ni berdebar nak tunggu masa terberanak aje..huhu

    ReplyDelete
  2. Wahh mhitung nak mkn kek ye =D
    sabah xdak cuti untuk february ni huhuhu

    ReplyDelete
  3. tu la fiza.
    aida belek2 kalendar, untung la org kl.
    byk nyer cuti umum :)

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.