Design Logo/Watermark ilovebunga collection


Awal sikit update entri artwork. Biasanya malam baru update. Disebabkan idea tak berapa nak ada petang-petang ni, mata pun mengantuk. Jadi, kita update mana yang ada dulu. Mood hari jumaat lain macam sikit. Mood agak 'Malas' sebab esok nak masuk cuti hujung minggu. Betul tak? Rasa mood 'Malas' tu membuak-buak melebihi mood 'Rajin'.

Tapi walaupun mood 'Malas' tetap rajin apa yang patut. Kalau 'Malas' teruk satu kerja pun tak jadi. Sempat juga Fiza siapkan tempahan logo/watermark ilovebunga collection yang baru settle semalam. Alhamdulillah ade idea untuk merealisasikan apa yang client minta.


Pilihan warna utama warna pink belacan dan juga warna hitam menggunakan tulisan Oleo Script Swish Caps. Wajib ada bunga sebab ada nama bunga kat situ. Disebabkan itu je maklumat yang client bagi tak mention bentuk apa dan bunga apa. Jadi, Fiza design mana yang rasa agak sesuai. Fiza sediakan dua draft memandangkan ade idea lebih sikit.

Dalam dua draft tu, client proceed draft yang kedua seperti yang dah siap ni. Tiada perubahan di buat, terus client approved. Alhamdulillah. Risau juga kalau tak kena dengan citarasa client. Ye lah kan, bab paling susah bila customer bagi details tak cukup lengkap. Nanti lain di buat tak kena citarasa. Bukan setakat dah buang masa malah melambat proses design siap. Syukur client tak cerewet dan menerima dengan happy apa yang telah disiapkan. Sebab tu pentingnya client berikan maklumat lengkap dan maklumat yang betul-betul confirm untuk di jadikan design. 

Citarasa orang lain-lain kan. Kalau suruh Fiza buat design, asalkan cantik asalkan okay tapi bila dah buat nak ubah itulah nak ubah inilah. Bila jadi macam tu Fiza sendiri jadi stress tak tahu apa yang client nak sebenarnya dan takde mood nak design. Seeloknya bagi maklumat lengkap, nak warna apa, size apa, nak jenis tulisan macamana, nak tulis apa dan lain-lain. Kalau takde semua tu, Fiza nak mulakan design dengan apa ye agaknya? Kalau dapat client yang faham tu, memang seronok buat kerja. Tapi kalau dapat yang sebaliknya, rasa nak refund je duit tu. Kadang-kadang rasa kerja kita ni tak setimpal dengan charge yang dikenakan. Tapi demi memuaskan hati client terpaksalah tolak tepi dan anggap je cabaran kerja. Yang penting client puas hati katanya.

8 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.