Design Kad Jemputan Majlis Akikah dan Cukur Jambul

Tuesday, February 14, 2017


Well, macam biasa tiba malam je update entri artwork selagi masih ada artwork yang dah siap. Salah satunya design kad jempuatan majlis akikah dan cukur jambul baby Lara Alanna. Eh Aaira Alanna. Sedapnya nama baby girl ni. Tempahan dari ex-housemate, kakak ketua rumah zaman belajar UiTM dulu untuk majlis akikah anak kedua. Tahniah sekali lagi dapat baby girl. Seronoklah ada geng mommy.

Tema warna yang dipilih warna pink, peach dan off white. Disebabkan tak nak letak gambar baby Aaira Alanna tu, tukar letak vector kartun baby girl tidur yang comel ni. Nampak kena pulak dengan majlis akikah ni. Warna pun sangat kena dengan tema pink dan peach tu. Comel je bila dah siap sepenuhnya kad majlis jemputan akikah dan cukur jambul ni kan. Korang rasa?



Majlis akikah zaman sekarang dah macam majlis orang kahwin dah kan meriahnya. Dah macam persiapan kahwin pun iye. Itu yang meriahnya. Ramai juga yang tempah kad majlis akikah sekarang ni. Lebih rasmi nak menjemput tetamu datang selain bagi message pada tetamu. Mana-mana yang lebih mudah. Janji jemputan tu sampai pada tetamu yang nak dijemput. Betul tak?

Apapun terima kasih untuk mereka yang telah membuat tempahan dan berpuas hati dengan hasil kerja Fiza. Semoga majlis kalian berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segala urusan. Aaminn...

Untuk mereka yang nak membuat, Fiza ingatkan buat tempahan awal ye. Sebab Fiza tak berapa nak suka buat tempahan urgent. Almaklumlah, kekadang kalau ada emergency ke sakit ke terpaksa stop buat kerja design. Mana lah tahu masa tengah stop kerja tu, korang pulak nak urgent. Tak ke haru biru masa tu nanti kan. Jadi, untuk mengelakkan tempahan tak siap, lebih baik order awal. Sebelum tempah, Fiza dah bagitau tak amek urgent order. Jadi, jangan kecewa kalau Fiza tak dapat ambil tempahan ye. Eh, takpe jangan kecewa sangat. Bukan Fiza je buat design, ramai lagi designer ada. Banyak pilihan. Jangan risau okay.

1 comment

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.