Design Logo MAFFUR Cattery

Tuesday, February 21, 2017


Seperti biasa selagi ada artwork untuk diupdate, selagi tu ada entri artwork pada waktu malam. Kalau ada yang bosan tu, cuba scroll-scroll entri lain kot ada yang menarik untuk di baca. Sebelum bercuti ni bertungkus lumuslah Fiza menyiapkan kerja-kerja design yang ada. Kalau tak, terpaksalah client tunggu Fiza sambung kerja selepas cuti minggu depan. 

Sesekali cuti panjang sikit apa salahnya kan. Cuti untuk majlis kahwin adik ipar minggu ni sebelah perempuan di Perlis dan sebelah lelaki minggu depannya sebelah lelaki. Orang lain kahwin, kita tumpang sibuk. Of courselah sibuk, siapa lagi nak sibuk kalau bukan family sendiri. Barulah kemeriahan di rasai bersama.

Design Logo MAFFUR Cattery ni dah lama tempah, cuma ambil masa lama sebab design masih belum menepati citarasa client. Yelah kan, bukan mudah nak puaskan hati orang dengan hasil kerja kita. Setelah beberapa draft di reject. sobs sobs..Eh, tak payah nak sedih sangat sebab itu perkara biasa bagi seorang graphic designer.

Setelah Fiza ambil masa untuk memikirkan design logo yang lebih sesuai, akhirnya ada juga idea dalam kepala otak Fiza ni untuk buat something yang simple tapi menarik. Terus hantar pada client dan alhamdulillah client suka. Cumanya ada beberapa perubahan yang perlu di buat dari segi warna. Dalam banyak-banyak warna, akhirnya client pilih warna merah dan warna hitam seperti dalam gambar di bawah.


Kucing tu Fiza lukis semula dari gambar yang diberikan iaitu kucing baka British Shorthair. Simbol kucing tu pun ada banyak draftnya. Dari lukisan kucing bermata, tinggal outline dan client akhirnya memilih full colour macam tu warna grey menggambarkan warna kucing british shorthair tu. Tulisan pula Fiza gunakan font yang agak formal tapi unik. Baru nampak tak bosan sangat kalau terlalu formal. Ye tak?

Sesiapa nak beli kucing baka British shorthair tu atau Fiza panggil kucing batu je, korang boleh la tengok-tengok dalam facebook tuan punya MAFFUR Cattery. Terima kasih Order!

1 comment

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.