Design Header Blog Anum Abdullah


Kerja-kerja design hampir siap, setakat ni masih belum masuktempahan baru. Jadi, lepas ni berehat kejap update entry artwork untuk portfolio dan masa rehat untuk diri sendiri. Siapa-siapa nak tempah design meh tempah cepat-cepat sebelum Fiza cuti lama nak siapkan persiapan untuk majlis kahwin adik ipar minggu depan dan minggu lagi satu. Lepas seminggu awal bulan March baru agak tak sibuk.

Antara tempahan design yang dah siap, design header blog Anum Abdullah. Pada mulanya nak design yang simple je dengan tulisan. Sebelum final draft, nak tambah lukisan istanbul. Mungkin nampak kosong kalau hanya tulisan je kan. Jadi, Fiza tambahlah vector bangunan istanbul dan berlatar belakangkan beberapa tompokan warna-warni untuk lebih menceriakan design header blog.


Tak banyak yang perlu diubah dari draft pertama. Fiza gunakan tulisan yang agak trending sekarang dalam blog untuk tajuk utama. Nampak kena dengan gaya tulisan macam tu. Korang rasa? Untuk link blog dan tagline tu Fiza gunakan tulisan yang agak formal bagi mudah nampak dan baca.  Tambah sikit dedaun comel sebagai pembahagi antara link dan tagline.

Simple dan ceria design header blog ni. Sangat mudah berkerjasama dengan blogger ni. Tak banyak karenah orang kata. Fiza pun mudah je nak buat kerja dan mencari idea tu untuk design header. Header pun dah letak dalam blog tuan punya header blog. Nampak ceria wajah blog blogger Anum Abdullah ni kan. Kalau tulisan je mesti kosong. Tapi masih okay kalau sukakan minimalist style. Lagipun blogger sekarang dah ramai yang sukakan minimalist design. Sedap mata memandang dan tak semak. Betul tak?

Kebiasaannya kalau yang tempah header nak jenis minimalist tu Fiza akan tambahkan apa-apa warna yang ceria untuk lebih menarik. Kalau tak, suram je tengok. Ikut kesesuaian dan ikut warna kesukaan yang tempah juga. Tak boleh ikut warna yang kita tak suka sebab warna kita suka tak semestinya orang lain akan suka. Apapun kena design ikut apa yang client  nak. Kalau tak okay, baru kita suggestkan mana yang patut.


Untuk full view design header blog Anum Abdullah.

anumabdullah93.blogspot.my

11 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.