Cuba Guna Sabun Basuh Baju Breeze 3 in1 Capsule Bauan Sakura Blossom

Eh, macam menarik je guna sabun basuh baju Breeze 3 in 1 capsule ni. Mudah tergoda dengan iklan begitulah. Lalu mencarilah di pasaraya Mydin. Sedang beli barang dapur, teringat nak cari Breeze detergent capsule.

Saja nak mencuba benda baru cerita dia. Sekarang masih setia guna Dynamo dan pelembut pakaian Downy. Baca dari Breeze capsule review, nampak mudah guna jenis capsule ni. Campak 1 capsule je dalam mesin basuh.

Nampak macam menarik dan jimat. Jimat ke? Dari sudut pandangan nampak ada penjimatan di situ. Terkejut juga tengok harganya RM17 lebih tak silap. Ada 18 capsule. Setiap capsule tu ada 3 jenis pencuci dan pelembut fabrik. 3 in 1 Power laundry capsules katanya lah.

Ada 18 capsule untuk 18 kali cucian lah begitu. Saya beli 3 in 1 Breeze power laundry capsule dengan wangian sakura Blossom. Pantang nampak pink, bunga sakura. Itulah pilihan utama. Selain Sakura Blossom, ada wangian fresh lavendar dan fresh eucalyptus.

breeze 3 in 1 laundry capsule review

Punyalah excited nak cuba pencuci yang baru. Kami pun cucilah baju macam biasa. Dah load baju dan masuk air baru campak 3 in 1 capsule ni. Lepas basuh siap cuci. Lahhh apasal tak bau wangi ni. Cuma kena sebahagian baju je.

Rupanya silap cara guna Breeze capsule. Itulah, tak membaca amalan mulia. Main hentam guna. Kenalah baca how to use Breeze 3-in-1 capsule dulu. 

Cara guna Breeze capsule ada ditunjukkan pada label. Masukkan dulu 3 in 1 capsule dalam mesin basuh. Lepas tu baru masukkan baju dan cuci macam biasa. 

Barulah bajunya wangi. Saya cuba letak 2 capsule sebab letak 1 capsule tak berapa wangi baunya. Mungkin masa letak 1 capsule tu baju terlebih dari sukatan kot. 

Bagus memang bagus guna Breeze 3 in 1 capsule ni. Bersih dan wangi tapi macam tak puas tengok hasilnya kalau kurang bau wangi tu. Bersih tu memang bersih. Wangi yang kurang. Kita ni suka bau yang wangi wangi.

Rasa macam tak jimat juga ni. Nampaknya kenalah mencari sabun Breeze jenis liquid dengan haruman sakura blossom. Dah berkenan betul dengan wangian sakura blossom ni. Bau best sangat! Sebelum ni pakai Downy Mystique BTS. Bau wangi juga tapi macam dah jatuh cinta dengan bau Sakura Blossom ni. Wangi tak boleh nak tolak. hehehe...

breeze 3 in 1 laundry capsule review

Breeze 3 in 1 laundry capsule ni memang power. Guna sikit je dah boleh buat bersih dan wangi baju kita. Kena ikut cadangan sukatan baju barulah kena penggunaan dan hasilnya.

breeze 3 in 1 laundry capsule review

Apa yang membuatnya saya nak cuba sangat sebab Breeze 3 in 1 capsule ni sesuai sangat untuk indoor drying. Saya sidai rumah dalam bilik sidai pakaian yang dimasuki cahaya. Tak perlu sidai diluar. 

Takda bau hapak ke apa kalau cuaca mendung. Sangat ok untuk indoor drying cuma tu lah, harga dia tak mesra poket sangat.

6 comments:

  1. kalau jenis macam ni tak risau sabun tumpah kalau bawa ke mana2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, tapi sensitif dengan air sebab dia akan pecah bila terkena air. Nak pegang pun kena tangan kering. Lupa pula nak tulis dalam entry :)

      Delete
  2. Ini kalau jenis ni..Pak Zain rajin mencuba ni...yang pelik2 tu dia suka...boleh la try nanti ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..kalau nampak ni mesti nak cuba ni. Boleh cuba sekali kak :)

      Delete
  3. Ohh kalo dipegang harus dalam kondisi kering Yaa? Saya belum liat ada di supermarket sini, mungkin supermarket yg besar ada. Sayapun sama kak, kalo cucian, yg penting harus bersih dan wangiii 😄. Rasanya kalo tak wangi seperti tak sempurna dicuci 🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, perlu kering sebab dia akan pecah bila basah. Ya, rasanya supermarket besar ada. Sini pun kena pergi Supermarket besar gayanya. Ya, kena bersih dan wangi baru rasa dibasuh sempurna gitu.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.