Nasi Lemak Krabster Bukan Nasi Lemak Biasa-Biasa

Sebelum check in hotel di Kota Damansara, perut nak kena di isi dulu. Waktu makan malam dah terlajak jauh, perut pun dah meminta minta. Mana taknya dah pukul 9 lebih kot! Kesana kesini, layan jem jalan raya lagi. Wajib makan nasi, risau lapar nanti. Naya Pak Karim uii..Mana nak cari nasi malam malam di Hotel nanti.

Cakap pada encik suami nak makan nasi lah. Dia suggest makan di kedai kawan lama dia. Ehhhh bila masa pula dia ada kawan duduk di Damansara ni. Rupanya kawan lama zaman study Matrik dulu. Lahhh… tak tahu pun!

Dia pun baru teringat ada kawan dia ada kedai berdekatan hotel. Haa jomlah! Kebetulan dah sampai tu, singgah lah menjamu selera di Kedai Nasi Lemak Krabster. Kebetulan juga kawan encik suami ada. Pung pang pung pang cerita zaman dulu kala muncul.

Sebelum tu, bagi order dulu makan dan minum. Takkan datang nak berbual je kan. Saya order nasi lemak sotong dan air honey lemon. Encik suami pula order nasi lemak ayam dan air sirap. Kawan encik suami orang Negeri Sembilan juga.

Awal-awal dah pesan, nasi lemak bukan macam nasi lemak kampung. Nasi lemak selera orang Kuala Lumpur, gitulah. Nasi lemak bandar lah kiranya.

Food plating tip top. Instagrammable sangat! Wajiblah camera makan dulu sebelum masuk ke mulut. Menu yang dipesan sama sebiji macam dalam buku menu. Nasi lemak yang lengkap semua ada. Kacang, ikan bilis dan timun. Sebagai pelengkap nasi lemak bukan bukan nasi lemak biasa ada tambahan lauk lain.

nasi lemak krabster review

Nasi lemak jenis berderai dan santan dia berasa. Suka jenis light light macam tu. Ikan bilis rangup dan mudah dikunyah. Kadang patah selera tau kalau dapat ikan bilis liat. Mereka menggunakan timun jepun which is saya suka sebab extra rangup.

Sotong pula just nice masak dia. Luar rangup dan isinya tak liat. Senang mengunyah, mesra gigi gitu! 

Nasi lemak ayam, saya tak sempat nak merasa ayamnya sebab ralit makan nasi lemak sotong tu. 

nasi lemak krabster review

Tapi..part yang kurangnya cuma sambal je lah. Sambal tak podeh! Kalau pedas mungkin lebih menambat selera kami orang Nismilan dan Johor. Itulah yang part kurangnya.

Mungkin boleh buat 2 pilihan sambal. Jadi untuk pempedas macam kami boleh pilih jenis sambal pedas. Orang KL jarang makan pedas, itu sebablah tuan kedai dan pesan awal-awal nasi lemak bukan macam nasi lemak di kampung.

Tapi kami berselera je makan nasi lemak sampai licin pinggan tu haa. Maksudnya, sedap lah tu sampai boleh habis sepinggan masing-masing. 

nasi lemak krabster review

Air pula tak ada apa nak komen dah. Mulanya saya pesan air bunga telang tapi tak ada pula. Baru nak cuba rasa air bunga telang tu macamana rasa dia. Tak ada rezekilah nampaknya. Pesan air honey lemon, air favourite saya.

nasi lemak krabster review

Sesekali kita merasa nasi lemak bukan nasi lemak biasa di Nasi Lemak Krabster. Terliur kita tengok nasi lemak lobster tu ha. Lain kalilah kita cuba rasa. Harga pun bukan biasa-biasa selari dengan nama kedai nasi lemak bukan nasi lemak biasanya itu.

nasi lemak krabster menu price

Banyak menu minuman yang macam menarik untuk dicuba. 

nasi lemak krabster menu price

Bila tengok instagram Nasi Lemak Krabster, ramai juga artis yang pernah datang makan-makan di sini. Bukan kedai biasa-biasa juga ni. Tak lupa juga rancangan JJCM TV3 ada buat Nasi Lemak Krabster review juga. Merasalah kita makan Nasi lemak popular di TTDI Damansara ni kan.

Nasi Lemak Krabster

Rasta TTDI, Lot 3053 Kampung Sungai Penchala, Jalan Datuk Sulaiman, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur
Buka dari 4:30 petang sampai 12:00 tengah malam

6 comments:

  1. Perasaan pinggan Fiza dan suami sama dengan menu dipesan ada sotong dan ayam.
    Uiks dekat kampung abah rupanya, SG Penchala. Itulah jarang balik sebab arwah datuk dan nenek tiada. Balik raya mana sempat tengok restoran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh kg akak rupanya. Nanti kalau balik kampung boleh singgah sini.

      Delete
  2. Tentu sedap sebab sampai licin tinggal daun pisang aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap pasti licin! Mujur daun pisang tak boleh makan. hehe...

      Delete
  3. Ya ampuuun kak fiza, langsung lapaaar saya liatnya 🤣. Mana belum sarapan lah ini. Ini saya catet dulu dlm notes. Juni atau awal Juli saya nak ke KL dan Penang soalnya. Mau kuliner, dan rindu sangat liburan ke Malaysia lagi 😄.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..tengok makanan auto lapar terus kan. Boleh masukkan dalam list kalau ada singgah di Kota Damansara.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.