DIY Dress Comel dari Baju Kemeja Lama

Orang kata barang lama jangan dibuang sebab ada kegunaanya nanti. Contohnya kalau ada kemeja lama yang terkoyak sikit ke atau kemeja lama yang tak pakai lagi tu bolehlah buat dress comel untuk anak perempuan. Selain dapat berjimat dapat juga dress comel dari hasil kerja sendiri. Ada valuenya tersendiri.

Ibu², mak², mommy², ummi, boleh lah cuba DIY dress comel dari baju kemeja lama ni. Tengok je rasanya dah boleh buat kot? Siapa pandai menjahit atau ada mesin jahit kat rumah tu bolehlah cuba² buat. Mesti rasa seronok tu lebih sebab dapat buat baju untuk anak sendiri. Nak raya ni bolehlah applikasikan kaedah ni. Limited edition tu tak sama dengan orang lain.

diy-dress-comel-dari-baju-kemeja-lama

diy-dress-comel-dari-baju-kemeja-lama


diy-dress-comel-dari-baju-kemeja-lama

diy-dress-comel-dari-baju-kemeja-lama
Sumber gambar dari facebook

Mesti teruja nak buat untuk anak sendiri kan? Cantik je bila dah siap tu. Kreatif sungguh siapa yang mencipta idea ni. Takdelah baju² lama tu terbiar dalam almari je kan. Dari buat kain burok baik buat baju comel macam ni. Selamat mencuba!



13 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.