Header Ads

Inspirasi Mengecat Rumah

Semangat nak raya betul ni. Ada yang dah sibuk mengecat rumah nampaknya. Kamiorang ada juga terfikir nak cat rumah tapi bukanlah untuk raya. Akan datang InshaAllah ada rezeki lebih ada masa lebih. Ye lah, yang nak mengecatnya kami jugak. Kalau dah takde masa, beli cat awal pun tak jalan jugak kan.

Sebelum cat rumah ni banyak benda yang kita kena fikirkan dari segi warna terutamanya, jenis cat, tema warna, keluasan, bajet dan kesan sesuatu warna tu pada persekitaran. Kadang² ikut warna favourite pun macam tak kena juga kalau tak sesuai.

So setelah membuat perbincangan bersama, adalah beberapa idea inspirasi dari Nippon Paint. Kalau tengok memang rambang mata. Kalau boleh nak semua warna ada. #kodahkenapa nak buat colourful pulak kan. Kalau korang tengok pun mesti adore dengan warna² menarik dari Nippon Paint ni. 
inspirasi-mengecat-rumah
inspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumahinspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumah

inspirasi-mengecat-rumah
Sumber gambar dari inspirations by Nippon Paint
Cantik² semua warnanya kan? Mana satu pilihan korang? Pilihan Fiza, tunggu nanti dah cat baru tahu warna ape yang menjadi pilihan. Tak pasti bilakah masanya. Tunggu dan lihat je la. Okay harap entry ni dapat membantu dan memberikan idea untuk mengecat rumah tak kisahlah cat untuk raya atau untuk yang lainnya sekalipun.

Sumber inspirasi nak cat rumah blog pun boleh. Blog pun nak beraya jugak kan. Tapi kalau blog beraya, lansung tak update pulak dah tuannya sibuk beraya..hihi

Nak tahu lebih lanjut tentang tips dan cara mengecat yang betul boleh singgah ke

nipponpaint.com.my

4 comments:

  1. aida in shaa Allah nak lekat wallpaper kaison kot.
    sok baru nak gi beli, next weekend baru pasang :)
    nak cat tak larat. and tak reti teknik ngecat yg betul.
    mr.asben tak kuasa dah. last time ngecat sendiri :)

    ReplyDelete
  2. cantik..
    dah lama xtukar cat umah..

    ReplyDelete
  3. Sy ingat nak tukar cat... Tak nak guna nippon lagi dah..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.