Meminimakan Ruang Dalam Rumah

Saturday, July 11, 2015

Zaman sekarang susah nak dapatkan rumah yang besar sekaligus mempunyai ruang dalam yang besar. Sekarang rumah mahal dalamnya tak luas mana. Itulah yang terpaksa kita terima kan. Rumah kat bandar² ni kalau bukan tanah lot memang boleh renovate depan belakang je untuk luaskan dalam rumah tu.

Demi menjadikan ruang dalam rumah menjadi luas, so kenalah meminimakan ruang dalam rumah tu secara bijak dengan memilih dan menyusun atur perabot yang sesuai. Biar padan dengan ruang rumah kita. Jangan pulak beli perabot besar nak letak dalam rumah yang sempit, makanya jadi sempit lah rumah kita tu nanti.

So Fiza share la gambar yang Fiza jumpa untuk beri idea sikit supaya dapat menjadikan rumah yang kecil tu menjadi lebih besar terutamanya bilik tidur, dapur dan area lain yang boleh kita minimumkan penggunaan ruang.
meminimakan-ruang-dalam-rumah
Sumber dari google
meminimakan-ruang-dalam-rumah
Sumber dari google
meminimakan-ruang-dalam-rumah
Sumber dari IKEA
meminimakan-ruang-dalam-rumah
Sumber dari IKEA
Harap² one day, ade rezeki lebih dapat design rumah sendiri nanti. Tapi kenalah beli tanah dulu kan. Dapat design rumah sendiri mesti lagi puas hati. Sekarang pun tengah dok belajar deco rumah sikit² bagi nampak lebih sesuai dengan ruang rumah. Home Sweet home lah katana, kenalah rasa selesa dan tenang je dok rumah sendiri sampai tak nak keluar rumah.

10 comments

  1. Wahh. Thanks for sharing Sis. Apapun beli tanah tu penting. Tapi student cm sy ni, menyewa jee laa mampu. Tsskk

    ReplyDelete
  2. Kreativiti in sya Allah dapat menampung kekurangan yang ada..

    ReplyDelete
  3. SubhanaAllah, cantiknya rumah ni! Ena pun berharap dapat rumah sendiri suatu hari nanti bila dah bekerja.. lepas tu nak hias cecantik macam gambar di atas

    ReplyDelete
  4. terpaksa deco ala japanese sbb ruang yg terhad kn, huh...

    ReplyDelete
  5. wah wah !
    saya suke tu, rumah yg designnye, ad tangga, then sebelah tu...gelongsor, haha~ kang penat gak nk renovate manjang, asyik org nk mainn je, kan :(

    beli tanah, tanah semakin naikk hargaaaa :( hope lah dpt mencapainya nanti, paling2 umur 40tahun, heheh~

    ReplyDelete
  6. pssst, tgk sikit dekooo2 umah sis fiza,, hehhe~

    ReplyDelete
  7. wah! mmg kretip,byk ruang dpt dijimatkan

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.