Pengisian Ramadhan #11 : Solat Berjemaah

Jika solat berjemaah telah menjadi rutin dan kebiasaan akan tetapi jika kurang solat berjemaah atau tidak, di dalam bulan Ramadhan lah merupakan masa yang sesuai untuk kita membiasakan diri dan menjadi rutin untuk solat berjemaah.
Solat Berjemaah
Sumber gambar dari google
Seperti yang kita ketahui, jika solat berjemaah pahala akan berlipat ganda sebanyak 27 kali pahala daripada solat bersendirian. Apatah lagi di bulan Ramadhan yang berkat ni, dah tentu ganjarannya lebih besar. Siapalah yang tak nak pahala kan. Kenalah rajin² solat berjemaah setiap waktu dan setiap hari. 

6 comments:

  1. Jom sama2 tambah pahala dgn solat secara berjamaah ..

    ReplyDelete
  2. Dah kahwin ni berjemaah dengan suami je la.. Jarang dapat berjemaah kat masjid sebab dah de anak... Kengkdg dapat la berjemaah kat tempat kerja.. Seronok solat berjemaah ni sebenarnya..

    ReplyDelete
  3. solat berjemaah bagus, nmpk Islam ni bersatu paduuu ~ kalau ngantuk pun, still solat...pasal ade caj positif kt situ :) cuma time tahiyat akhir, klu terduduk kt kaki org lain tuu, rse bersalah plak. he hee...
    kena jarakkan sikit, xleh rapat terlaluuu rapat, huhuh~

    ReplyDelete
  4. nice sharing maria..sejak2 ni dah jarang dapat berjemaah bersama..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.