Makan Malam Fresh Seafood di Jeti Kuala Perlis

Lepas dah check in homestay dan rehat². Malam tu makan malam di Jeti Kuala Perlis sebab nak makan makanan yang bakar bakar katanya. So ikut je la. Plus, jeti kuala perlis ni memang terkenal dengan makanan seafood yang fresh dan sedap.

Suasana malam kat sini sangat meriah, kedai pun banyak. Berebut² owner kedai nak tarik pelanggan sampai pening dibuatnya nak makan kat mana. Dah pilih satu kedai, pening pula nak pilih makan apa sebab banyak sangat pilihan yang ada. Ada pelbagai jenis ikan, sotong, ketam, udang, lala, kupang, belangkas pun ada dan macam macam lagilah. 

Kamiorang order : Ikan siakap 3 rasa 2 ekor, Ikan siakap bakar 1 ekor, sotong goreng tepung, ketam masak telur masin, tom yam 2 mangkuk besar, nasi putih untuk 11 orang makan, sayur kangkung 2 hidangan, ulam ulaman dan air untuk 11 orang minum dan juga extra 3 gelas air.

Disebabkan memasing dah lapar, sampai je makanan kat meja terus ngap. Makanya, lepas habis baru lah dapat snap. Ini satu meja je..satu meja lagi pun licin juga makan. Alhamdulillah, sedap sampai terpaksa habiskan makanan yang tinggal. Sayang nak bazirkan. Licin juga akhirnya!

Total damage malam tu RM3++. Ada yang kata mahal, ada yang kata murah. Tapi kalau untuk 11 orang kira murah juga kan. Seafood mana ada yang murah sangat pun selain kat sabah nun. Betul betul kenyang malam tu. 

Kalau pergi Perlis, trylah makan kat sini. Banyak pilihan seafood yang fresh.


6 comments:

  1. alaaaa sume pic pinggan kosong je. mana isinyaaa. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Okey nanti akak nak pi makan kat area sini plak..nak bawak mak abah bercuti kat sini lagi...lagipun adik ipar ada homestay..lagi senang

    ReplyDelete
  3. dapat makan seafood fresh..memang terbaik la...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.