Header Ads

Hantaran Pertunangan Dari Pihak Lelaki


Masih tak lengkap lagi hantaran pertunangan adik ipar Fiza ni. Almaklumlah ada hantaran yang sedara mara sponsor. Makanya lambat sikit dapat barang hantaran tu. Lagipun 5 dulang je pun kan. Mudah nak sediakan hantaran pertunangan dari pihak lelaki ni. Disebabkan perjalanan jauh, tapak/bekas hantaran dah disiapkan awal². Sampai kat homestay nanti barulah letak barang hantaran dan hias elok².

Balik dari makan makan di Jeti Kuala Perlis, malam tu siapkan barang hantaran. Takut pula kelam kabut tak siap esok pagi. Apa yang dah siap cuma 3 hantaran je. Cincin dan kek cuma tinggal letak je nanti. Masa nak ke rumah pengantin baru letak cincin dan kek pula sepupu yang sponsor sebab sepupu kerja kat Alor Setar. So lebih senang kek bawa dari Dekat. Kalau kamiorang nak bawak dari Negeri Sembilan, memang hancur terus lah kek tu kan.


Sirih junjung artificial. Daun sirih pun susah nak jumpa sekarang. Untuk perjalanan jauh, better guna yang artificial ni. Tapi sekarang sirih junjung dah makin dilupakan. 

Hantaran coklat yang simple je

Buah buahan yang tak cukup lagi. Esoknya kamiorang tambah buah mangga bagi penuh bakul ni. Kebiasannya buah buahan ni akan di sapu dengan minyak masak untuk nampak lebih cantik berkilat dan segar gitu. Sapu nipis² je dah memadai.

Settle bab hantaran. Nanti nak bertukar hantaran dengan pihak perempuan pun senang nak transfer barang dan senang dayang dayang nak bawa hantaran ke Majlis Pertunangan nanti.


2 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.