Header Ads

Majlis Pertunangan Adik Ipar

Lega bila hantaran pertunangan dah siap. Hari Majlis pertunangan, sedara mara semua berkumpul di Masjid Terapung Al Hussain, Kuala Perlis. Dapat juga peluang singgah masjid yang cantik ni. Sesambil menunggu sepupu sampai, sempat juga selfie menyelfie. Yang kanan tu la bakal bertunang.

Bila dah berkumpul semuanya. Barulah gerak pergi ke rumah pihak perempuan. Masih tak lengkap rombongan ni. Sebenarnya ramai lagi. Ada dalam 10 buah kereta rombongan pertunangan adik ipar. Meriah bila semua sedara mara berkumpul.

Bagi chance adik ipar, adik sepupu a.k.a dedayangs bawa hantaran. Eh, terselit makcik² bawa hantaran kat belakang tu.  

Majlis yang sederhana dan mudah. Tak lama mana perbincangannya. Kita dok jauh dengar je la.


Setelah semuanya dipersetujui, barulah sesi menyarungkan cincin. Mak mertua Fiza sarungkan cincin untuk bakal menantu bongsunya. Macam Fiza dulu, mak mertua juga sarungkan cincin. Kalau throwback balik masa sesi sarungkan cincin ni nervous jugak dibuatnya kan.

Siap sarungkan cincin, masa untuk makan makan pula. Jamuan makan yang simple disediakan oleh keluarga pihak perempuan. Alhamdulillah, merasa lauk orang Perlis. Kari wajib ada tu. Settle dah majlis pertunangan adik ipar Fiza dan bakal biras. Tahniah buat mereka. Tahun depan inshaAllah akan bernikah. Semoga dipermudahkan segala urusan mereka. Tahun depan ke Perlis lagi kita.

4 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.