Gadgets

Makan Malam Di Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Balik dari Kuala Lumpur, lalu ikut Nilai konon nak pergi makan di Woodfire. Sekali ramai orang daaa..Masa tu dah pukul 9:30 malam. Ramai orang, dah hampir waktu nak tutup. Jadi marilah kita cari kedai makan yang lain yang tutup lewat sikit.

Mulanya nak pergi makan di Celsius Coffee tapi macam ramai orang dan parkir pun meriah dengan kereta. Tak jadilah! Cadangkan pada encik suami, kita makan di kedai yang ada nama hutan-hutan tu on the way jalan balik rumah. Okay, jom!

Nama kedainya Hutan” Garden Cafe. Masa kami sampai dah jam 10 lebih, kedai tutup pukul 11:00pm. Kira sempat lagilah kalau nak makan kan.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Sistem pesanan disini, scan je QR code yang dah disediakan di setiap meja. Lepas tu buat pesanan macam biasa. Masa encik suami buat pesanan, dia keluar unpaid. Jadi kena bayar di kaunter pembayaran lah lepas makan nanti.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Masa kami duduk, staff juga berikan buku menu. Boleh buat order guna QR code katanya. Jadi boleh pilih menu guna QR atau buku. Tapi order tetap guna QR code gitu.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Ada banyak pilihan menu dan minuman. Semua pun nampak menyelerakan. Perut tengah lapar kan, semua pun nampak sedap.

Sudahnya saya pilih nasi goreng cili bara dengan chicken grilled, encik suami pilih spaghetti cili bara dengan chicken griller juga. Air kami pesan honey lemon dan matcha latte. Lama pula tak pesan matcha, rasa teringinlah pula.

Sementara menunggu, kita potretkan dulu ruang yang menarik. Tak dapat ambil banyak sebab di beberapa ruang ada pelanggan lain. Malas nak ambil nanti kena edit pula jaga privasi mereka.

Ada banyak ruang di sini samada nak duduk di ruang terbuka atau berbumbung. Kami pilih duduk di luar je lah di kawasan garden meja batu putih ni.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Di kawasan berbumbung tu ada pelanggan lain. Di situ ada keluarga yang tengah sambut birthday. Ada pakej sambut birthday juga di sini kot sebab mereka ada pasangkan lagu happy birthday juga. Meriah dan macam best juga celebrate birthday beramai ramai disini. Tempat pun luas dan cantik.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Tak lama menunggu, minuman yang dipesan pun sampai. Kemain tinggi lagi gelas dia.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Sedut sekali dua air buat rasa-rasa. Sedap juga matcha latte dia. Yang penting dia tak manis ye. Honey lemon encik suami pun sedap. Air honey lemon jarang tak sedap kan.

Sambung memotret sementara tunggu makanan sampai. Nampak cantik kawasan taman ni. Dia macam tak semak sangat. Selesa dan luas.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Mari zoom lagi ke pintu masuk depan tu. Ada welcome board dengan hiasan monstera merata-rata. Nampaklah tema hutan dia.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Nampak chef tengah masak di ruangan grilled bahagian luar yang terletak di depan pintu masuk di atas. Agaknya tengah siapkan pesanan kami chicken grilled. 

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Tak lama kemudian pesanan encik suami sampai, spaghetti cili bara dengan chicken grilled. Food plating dia memang tiptop setaraf hotel gitu. Siap ada perhiasan apa entah atas tu, yang warna hijau tu. 

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Menu encik suami ni betul-betul mencabar seorang pempedas. Encik suami struggle betul nak menghabiskannya sebab pedas betul. Bukan biasa-biasa pedas dia. Level lain pedas dia. Kami pun tak sangka sepedas tu. Biasanya kalau tulis pedas, jaranglah pedas. Kadang letak cili tabur je nak bagi pedas. Kann...

Pempedas pun tak boleh tahan, inikan yang tak biasa pedas. Kalau tak tahan pedas, jangan order. Tapi kalau nak rasa, silakan. 

Lepas tu pesanan saya pun sampai. Food plating dia memang menarik. Nasi goreng cili bara dihidangkan dengan telur goreng, salad, tomato, timun dan chicken grilled. 

Didatangkan dengan sos black pepper, sambal belacan dan juga sup. Semua menyorok di belakang pinggan tu sebab pinggan ni nampak tinggi macam mangkuk. 

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Fuhh...nasi goreng cili bara dia pun boleh tahan pedas. Tapi rasa dia sedap ibarat macam makan nasi goreng cili kering mak kita masak tu. Memang sedap, pedaslah tapi...

Pedas nasi goreng masih boleh diterima lagi sebab tak sepedas spaghetti. Agaknya yang tu terlebih cili bara kot. Mujur jugalah dalam hidangan masing-masing ada chicken grilled bagi kurangkan sikit rasa pedas tu. Gabungan yang serasi gitu.

Dalam pedas-pedas pun kami habis makan licin pinggan. Sedap even pedas gila! Nama pun cili bara. Pedas membara lah cerita dia.

Dah siap makan, buat pembayaran di kaunter. Sempat jugalah memotret satu ruang yang menarik ni. Ada juga disediakan kerusi healing buat tambah-tambah kerusi kalau orang ramai agaknya. 

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Di ruang sebelah kiri tu macam port camping gitu dengan meja kerusi camping. Menarik juga jadikan port lepak makan-makan di hujung minggu. Kami pergi hari Sabtu, hujung minggu dah lewat sikit jadi tak ramai sangat orang.

Hutan” Garden Cafe Jalan Labu, Seremban

Hutan” Garden Cafe ni sangat menarik. Kawasan luas dan bersih. Servis pun laju sebab nampak pekerja pun ramai. Tuan kedai pun ramah, siap datang ke meja lagi tanya pesanan semua dah dapat ke belum. 

Selain ruang ni, bahagian depan kedai ni dalam proses renovate untuk luaskan lagi kawasan makan dalam taman agaknya. Yang penting kawasan parkir dia sangat luas sampai ke belakang.

Next time nak singgah lagi cuba menu lain. Menu ni tak berani cuba lagi. Tapi nasi goreng tu boleh repeat sebab sedap. Terasa betul macam nasi goreng cili kering macam mak masak dulu dulu.

Lokasi Hutan” Garden Cafe

957, Jalan Labu, batu 5, 70200 Seremban, Negeri Sembilan

8 comments:

  1. Cantiknya cafe Hutan ni. Nampak sedap walaupun pedas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat cantik. Luas dan selesa kalau ramai pun. Ya, makanan dia sedap tapi tulah pedas terlebih pulak. betul betul membara bak cili api bara.

      Delete
  2. dalam pada pedas giler pun rasa nak repeat ye. yang tak tahan pedas macam saya memang surrender awal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..nasi goreng tu je boleh repeat. Spaghetti macam tak boleh nak masuk pedas ya amat! Kalau bukan pempedas jangan berani makan.

      Delete
  3. Cantik cafe ni .. Dikelilingi dengan pokok-pokok hijau . Love sangat.

    ReplyDelete
  4. Krn kak fizah bilang pedas, langsung tertarik saya nak coba 😄. Taulah saya sukaaaa sangatttt pedas 😂😍.

    Tempatnya cantiiiik, ala2 hutan, tapi rapi dan cozy. Mata sejuk lihat hijau2 begini 😍.

    Apalagi ditambah rasa makanan enak, walau pedas 😄👍. Harap2 saya bisa mampir dan coba makan di sana juga .

    Sbnrnya walo saya sering ke KL, tapi terkadang masalah dengan transportasi. Krn saya tak ada mobil sendiri kan di sana. Jadi kemana2 naik grab atau public transport. Agak susah nak temukan tempat. 😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi spaghetti tu panas mambara betul. Seksa juga nak habiskan. Tapi kalau jenis suka pedas dan boleh tahan pedas, boleh dicuba.

      Tempat pun cantik dan selesa, itu yang penting. Jamu mulut dan jamu mata sekali gitu.

      Mungkin lepas ni boleh sewa kereta pula untuk beberapa hari kalau ada international license. Kalau nak grab atau public transport memang agak susah sikit.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.