Gadgets

Lepak Minum Petang Di Richiamo Coffee Laman Gentam, Kuala Pilah

Biasanya balik kampung waktu malam akan singgah di Bunga 59 Cafe. Tapi sebab balik waktu petang, kita singgah di Richiamo Coffee Laman Gentam, Kuala Pilah lah pula. Ini pun baru tahu Richiamo Coffee di Kuala Pilah ni baru buka hujung tahun lepas.

Kira masih baru lagilah ni. Saja nak menyinggah lepak minum petang disini. Saja nak rasa vibes mengopi di Laman Gentam, suasana ala kampung di sekitarnya. 

Richiamo Coffee di sini macam kecil sikit. Tempat nak buat pesanan tu tak boleh masuk ramai-ramai. Saya ingatkan tempatnya besar, rupanya kecil je. Jadinya bila tak berapa nak luas, meja pun agak rapat dan bila ramai nampak sesak sikitlah.

Dia ada ruang terbuka dan tertutup. Ruang tertutup jenis berkaca. Boleh nampak dari luar dan dalam. Ada air conditioner. Masa kami sampai dalam tu macam dah penuh. Ada meja kosong tapi macam rapat. Encik suami ajak duduk di luar je.

Rasa teringin duduk dalam tu terpaksa ditepis jauh-jauh. Nampak dari kejauhan macam menarik duduk dalam tu sebab macam nampak lereng bukit dari situ. Entahlah, curious nak tahu. Lain kali datang lagi boleh duduk dalam pula kan.

Richiamo Coffee

Gambar kelam sebab membelakangi cahaya matahari yang sedang menyinar. Oh ye, selain luar dan dalam ada lagi satu ruang meja makan atas pentas. Kiranya boleh jugalah menampung kalau ramai pelanggan datang dalam satu masa tu.

Tak lama menunggu, air hazelnut latte panas saya pun sampai. Latte art yang agak berbeza dari yang sebelum ni. Tetap cantik dipandang. Macam biasa hazelnut latte Richiamo Coffee memang sedap.

Richiamo Coffee

Encik suami pesan air caramel macchiato panas. Malas nak memotret sebab dah malas. Tiberrr...Memang malas pun masa tu. Tak tahu lah kenapa akhir-akhir ni hantu malas kerap bertenggek.

Konon nak makan ringan-ringan je. Namanya pun nak minum petang. Sekali tengok menu banyak yang NA (Not available) je. Kita pun pesan nasi lemak terus. Nasi lemak biasa je lah.

Richiamo Coffee

Encik suami pun tak agak-agak pesan nasi lemak rendang. Ahh sudah..dua-dua dah makan berat. Maknanya malam ni tu tak payah makan malam dah lah kan.

Richiamo Coffee

Kali ni dapat nasi yang elok tak terlalu lembik macam makan di Richiamo Coffee UKM haritu. Alhamdulillah, kena dengan selera. Habis licin kami makan. Suka makan di Richiamo Coffee ni sebab kopi sedap dan harga berpatutan. 

Kuala Pilah dah banyak kedai makan, cafe dan tempat menarik. Salah satunya yang tengah hype, Hillside Cafe Jemapoh.

18 comments:

  1. RC harga berpatutan. Sebab tu kita ngan kawan² pun suka pilih makan di sini. Tapi, banyak menu tak available la kat situ ye, agknya sebab tempat masih baru tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, betul! Setuju sangat tu. Tapi itulah kat sini banyak NA juga. Kalau semua ada banyak pilihan sikit. Mungkin jugalah sebab tempat baru.

      Delete
  2. belum pernah masuk lagi richiamo ni.. takde yang dekat dekat.. kalau saja saja nak mencari tu, memang tidaklah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe, kot terlalu kat mana-mana masa cari kedai makan tu bolehlah cuba. Kalau semata-mata mencari memang tidaklah kan.

      Delete
  3. Di Melaka ada ke tak cafe ni, tak tau le. Nampak menarik je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti ada, boleh tengok location di website Richiamo. Sekarang dah banyak cawangan setiap negeri. Memang menarik sebab banyak pilihan dan harga berpatutan. Kopi pun sedap.

      Delete
  4. Richiamo ni maasalahnya rasa tak standard. Alamak jangan malas Fizah, nanti jangkit. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, lain tempat lain rasa dia dan lain juga pilihan menunya.
      Hihi..kena dok jauh sikit ni jangan bagi berjangkit.

      Delete
  5. Belum sempat ke RC lagi. Kawan2 kata sedap coffee dan food dia. Kena cari ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, memang sedap. Tapi itulah lain tempat, lain menu dan rasa dia. Semoga ada rezeki mencuba RC nanti. Aamiin...

      Delete
  6. Kalau singgah Richiamo, pasti tapau mochaccino ais.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh tak perasan pula menu tu sebab kita asyik pesan yang sama je kadang. hihi..Nanti² boleh try mochaccino ais pulak.

      Delete
  7. Wah sudah ada Richiamo ke di Laman Gentam! Canggih sungguh Kuala Pilah sekarang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa..sebelum sampai ke Hillside Cafe Jemapoh tu. Nanti dah balik Pilah semula bolehlah lepak sini selalu.

      Delete
  8. Wah...makin banyak tempat menarik kat Pilah la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah. Semakin meriah sekarang ni. Itupun sebab tengok di TikTok.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.