Pageviews 9 Juta


Siapalah yang tak seronok kalau dapat pageviews juta-juta ni. Kalau dulu nak dapat juta-juta pun terkial-kial. Bila dah lama menapak dalam dunia blogger ni , barulah dapat rasa pageviews juta-juta ni. Alhamdulillah kali ni peningkatan 1 juta dalam masa sebulan je! Wow! Terkagum sekejap dengan blog sendiri. Bulan lepas 29 April 8 juta pageviews. Dengan blog orang lain lagilah kagum sebab boleh cecah pageviews yang lebih dari itu. Takpe, sebagai blogger yang biasa-biasa ni dah kira memadai dapat pageviews macam tu.

Ada yang minta tips "macamana nak dapat traffic yang banyak setiap hari?" Terus terang Fiza katakan, Fiza takde tips sebab bukanlah pakar dalam tips-tips berblog ni. Kalau dulu rajin update blog dan konsisten update 4-5 entri sehari. Lepas tu Fiza kurangkan 3 entri sehari. Dalam masa konsisten update tu, memang naik traffik sehari ke sehari. Bila dah maintain, sekarang tak perlu nak update entri banyak setiap hari. Itupun bergantung pada idea. Kalau idea takde, takdelah entrinya. Itu je la yang boleh Fiza kongsikan. Apapun nak capai sesuatu kenalah usaha kan. Pilih topik yang menarik dan berguna untuk dikongsikan. Tapi kadang kadang entri kosong pun berbaloi juga. Seimbangkan entri SEO dengan entri personal supaya dapat keduanya (traffik dan pembaca).



Kebanyakkannya traffik dari sumber cariaan google. Fiza ni bab SEO bukan pandai sangat pun, main hentam je. Google juga la cikgu SEO yang terbaik. Kalau ada cikgu yang nak mengajar tentu lagi seronok kan. Dengan pencapaian pageviews 9 juta ni, harap-harap akan lebih banyak dapat job berbayar dalam dan luar negara. Setakat ni dah pernah bekerjasama dengan syarikat luar dari Australia, Florida, Indonesia dan beberapa lagi dengan bayaran USD, AUD. Merasa dan berpeluang dapat job dari luar ni setelah berjaya menyakinkan mereka dengan potensi blog ni. Yang penting kita kena rajin usaha.
"Jadikan kejayaan orang lain sebagai sumber inspirasi"

8 comments:

  1. seronoknya kalau dapat camni.. tahniah ya fiza

    ReplyDelete
  2. wahhh seronoknya. huhu saya ni xberdaya nak ngadap. kalau nak schedule post pun xda idea. hahahahaha.

    kalau banyak views ni mungkin boleh bantu kami team Projek Rakyat JB untuk hebahkan tentang Program SHopping Raya 2016. atau mungkin juga boleh memberi sumbangan :'). terima kasih awak :*

    huhu http://memoirsimanis.blogspot.my/2016/05/kempen-taja-shopping-raya-2016.html

    ReplyDelete
  3. hebatnya Fiza.. tahniah ya.. semoga lebih berjaya di masa akan datang..

    ReplyDelete
  4. tahniah...wah...kita jauh sangat nak sampai ke 9 juta tu fiza

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.