Ke Bunga 59 Cafe Lagi

Azhafizah MN
By -
18
Ke Bunga 59 Cafe lagi? Iyeee...kami datang lagi dan akan datang lagi ke sini untuk menjamu selera. Bila kau dah tak tahu nak makan di mana, cafe ni lah jadi pilihan kami. Dah tak ada cafe lain dah wujud dalam kepala ni.

Kami datang lebih kurang jam 9 lebih macam tu. Ada beberapa meja di penuhi pelanggan lain. Meja yang biasa kami duduk dah dihuni oleh pelanggan lain. Jadi, kami pilih meja lain lah pula.

Bila nak buat pesanan, ada masalah sikit. Dia punya loading menu punyalah lama. Internet slow ya amat disini. Sudahnya staff datang dekat kami bertanyakan dah buat pesanan ke belum. Tengah nak order tapi line slow pula.

Dia ambil pesanan kami secara manual je lah. Masa tengok menu tadi perasan tak ada menu kopi latte. Rupanya biji kopi habis, tapi kalau nak juga dapatlah secawan dua gitu. Mulanya saya pesan green tea, lepas tu tukar hazelnut latte sebab katanya boleh buat secawan lagi. 

Rezeki dapat mengopi dari mengeteh. Kita datang sini memang nak mengopi pun sebab kopinya sedap. Hazelnut kopi saya sampai awal. Kita potretkan dia dulu walaupun ruang ni lighting tak on point.

Bunga 59 Cafe

Encik suami pesan honey lemon. Agak manis sikit, encik suami tambah air masak sikit. Air masak disediakan secara percuma. Tapi kena ambil sendiri di ruang yang disediakan.

Bunga 59 Cafe

Macam biasa encik suami pesan spaghetti crispy chicken lagi. Mulanya macam nak pesan yang lain. Tapi yang ni jugalah dia pilih. Kali ni saya merasa sikit. Sedap rasa spaghetti ni, macam aglio olio. Ayam saya tak rasa sebab ayam dia sama macam pesanan saya.

Bunga 59 Cafe

Eleh, cakap orang. Saya pun pesan yang sama je. Menu chicken chop yang sentiasa bertakhta di hati. Tak tahu nak makan apa walaupun fish & chips favourite saya tapi disini agak menepati KPI saya. Pernah pesan sekali.


Bunga 59 Cafe

Chicken chop Bunga 59 cafe memang padu. Porsi besar dan paling penting ayamnya juicy dan rangup di luar. Barulah sedap di makan. Makan panas-panas pula tu. Isi pun lembut, kentang goreng banyak dan ada 2 sos. 

Keluar daripada Bunga 59 cafe pasti kenyang ya amat! Terima kasih chef masak sedap² dan pemurah hidangkan porsi yang besar. Food plating pun menarik.

Dah datang banyak kali ni, kiranya dah jadi port kopi favourite saya lah di Kuala Pilah. Macam dah sebati gitu. Selain tu, kedai kopi lain boleh terjah kopilah kopi dan senaling bucks. Yang tu je saya tahu. 

Post a Comment

18Comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

  1. Tahun 2024 ni sy belum mengopi lagi. Kena cari awal pagi utk plan mengopi sebab dah tergoda dgn art latte tu. Memang nampak sedap CC Fiza tapi kita terliur yg ada spagetti tu, hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa..kena cari siap² port mengopi best. Hihi..ni geng spaghetti ni.

      Delete
  2. Nampat sedap sangat. Berapa hinggit tu?

    ReplyDelete
  3. kalau makanan dh sedap mesti ramai yang akan singgah untuk cuba menu-menu di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, betul sangat. Mesti akan datang lagi dan lagi macam saya. Hihi...

      Delete
    2. Itu kalau rasa teringin nak makan menu lain. Kadang repeat yang sama je kalau tak ada idea nak makan apa. hihi...

      Delete
  4. Wah manyak sedap r ini macam... hehhee SIb baik CUya dah beli kopi bancuh sendiri..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa, memang sedap! Hihi..okaylah tu bancuh sendiri ikut selera sendiri.

      Delete
  5. nampak sedap jugak tu chicken chop dia. sama la kita kalau takde idea nak makan apa tempat sama jela pi sebab dah tau makanannya sedap kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah tu, tak idea repeat makan tempat sama je sebab dah tahu sedap.

      Delete
  6. Biasa kalau makanan yang kita suka tu je la repeat. Datang banyak kali pun repeat yang sama je...

    ReplyDelete
  7. nmpk padu sungguh chicken chop ittewww., hehe

    ReplyDelete
  8. Sedap pula tengok honey lemon!
    Tiba-tiba terongat Abang Farid suka order honey lemon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh favourite Abg Farid ye. Pasti teringat favourite orang-orang tersayang kan kak Amie.

      Delete
Post a Comment