Telefilem Mahligai Belum Terbakar

Tonton Telefilem Mahligai Belum Terbakar pada hari Selasa, 9 Ogos 2022 pukul 9.00 malam di slot Screen On 2 TV2 dibintangi pelakon Lah Ahmad, Fatimah Az Zahra Ahmad, Syed Ali, Zalfa Zain, Zul Helmi dan ramai lagi.

telefilem mahligai belum terbakar

TELEFILEM MAHLIGAI TERBAKAR

Waktu Siaran : Selasa, 9 Ogos 2022, pukul 9:00 malam
Siaran TV : Slot Screen On 2 TV2
Penulis Skrip : Nazri Nawang (Nayie Kelate)
Pengarah : Khalid Sulaiman
Produksi : Tunestone Entertainment

PELAKON DAN WATAK

  • Lah Ahmad sebagai Fahimi
  • Fatimah Az Zahra Ahmad
  • Syed Ali
  • Zalfa Zain
  • Zul Helmi

SINOPSIS TELEFILEM MAHLIGAI TERBAKAR

Kisah tentang seorang pemuda bernama Fahimi yang berdepan konflik dalam hidupnya. Fahimi diuji dengan pergolakan dalam diri seorang lelaki bila mahligai yang dibina dan diharapkan bahagia hingga ke akhir usia gagal dipertengahan jalan.

Kisahnya bermula dengan memaparkan kekecewaan Fahimi yang telah berkahwin sebanyak dua kali. Dia sentiasa mengharapkan perkahwinan yang dibina bahagia namun realitinya dalam kedua-dua perkahwinannya gagal kerana dirinya telah dipergunakan oleh isteri-isterinya.

Perkahwinan bersama isteri pertama gagal kerana isterinya itu bersifat material dan mengejar kekayaan semata-mata. Ianya berlaku di luar jangkaan Fahimi kerana di awal perkahwinan segalanya tampak sempurna dan ikhlas. Namun dengan berat hati Fahimi terpaksa melafazkan cerai.

Perkahwinan kedua pula sekali lagi Fahimi diuji. Fahimi dapat merasakan isterinya hanya mempergunakannya untuk berbalik semula dengan bekas suaminya dahulu. Fahimi rasa dikhianati.

Begitupun adakah realitinya yang berlaku sebaliknya? Adakah telahan isterinya itu sekadar mahu mempergunakannya tidak benar sama sekali? Dan masihkan ada ruang untuk Fahimi berbahagia bersama isteri dan anaknya?

2 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.