Header Ads


Drama Biarkan Ia Pergi

Tonton Drama Biarkan Ia Pergi mula ditayangkan pada 11 Ogos 2022, setiap Isnin hingga Khamis pukul 10:00 malam di di slot Samarinda TV3. Drama Biarkan Ia Pergi adalah sebuah drama adaptasi novel 'Biarkan Ia Pergi' karya Liza Nur dibintangi pelakon Amar Baharin, Isyariana Mior Darwish, Asha Merican, Hariz Hamdan, Idzham Ismail, Sabhi Saddi dan ramai lagi. 

Juga boleh tonton drama Biarkan Ia Pergi live streaming online di tonton (www.tonton.com.my)

drama biarkan ia pergi

TELEFILEM BIARKAN IA PERGI

Jumlah episod : 20
Mula siaran : 11 Ogos 2022
Waktu Siaran : Isnin-Khamis, pukul 10.00 malam
Siaran TV : Slot Samarinda TV3
Penulis novel : Liza Nur
Penulis skrip : Wan Mahani Wan Hassan & Liza Nur
Pengarah : Fairuz Loy
Produksi : SR One Sdn Bhd

PELAKON BIARKAN IA PERGI

Isyariana sebagai Alissa Othman
Amar Baharin sebagai Zaquan Zachery
Mior Darwish sebagai Zaquan Ameen
Asha Merican sebagai Fara
Hariz Hamdan sebagai Badry
Idzham Ismail sebagai Haris
Sabhi Saddi sebagai Aqasya
Zaki Azeman
Lia Natalia
Hafidzuddin Fazil
Zulkifli Ismail

SINOPSIS BIARKAN IA PERGI

Allisa gadis yang lahir dari keluarga miskin merantau jauh dibumi Australia demi segulung ijazah. Teman serumahnya, Fara dilahirkan dari keluarga berada merupakan teman baiknya. Walaupun Fara mempunyai rupa paras yang jelita namun ianya tidak mampu membuat Izani terpaut hati terhadapnya.

Cinta Izani hanya buat Allisa. Haris yang menyintai Fara sejak dari zaman persekolahan dikecewakan Fara kerana cintanya hanya untuk Izani.

Zaquan teman baik Haris begitu marahkan Elina sepupu Fara yang mana disebabkan cinta Aidil terhadap Elina telah membuat Aidil cuba membunuh diri dek kerana kecewa. Zaquan yang bedendam mula menjejaki Elina.

Bertemu dengan Badri yang sedang asyik berpeleseran bersama Fara membuat amarah Zaquan terus membara. Zaquan cuba mendapatkan maklumat Elina dari Fara yang berkeras cuba untuk melindungi sepupunya itu.

Disaat Zaquan mendapat maklumat yang dikehendaki itulah dia telah terminum minuman yang telah bercampur dadah yang cuba Badri berikan kepada Fara. Allisa yang diminta menghantarkan baju ke rumah Elina telah menjadi mangsa keadaan dimana dia yang disangka Elina diculik kuncu-kuncu Haris.

Zaquan yang telah dipengaruhi dadah telah memperkosa Elina tanpa sedar. Akibat dari kejadian itu juga Allisa menjadi hilang punca, Izani membencinya dek fitnah Fara.

Sekembali ke tanah air, Allisa cuba melupakan sejarah hitam walaupun hatinya terluka. Tanpa disangka akibat peristiwa itu juga dirinya mengandung. Dia dibuang orang tua kerana malu.

Berdepan dengan masa depan yang kelam Allisa bertatih membina kehidupan bersama anak yang dilahirkan tanpa mengenali insan yang telah membuat onar terhadapnya.

Zaquan yang menyedari kesilapan yang dilakukan terhadap Allisa cuba mencari Allisa demi menebus kembali kesilapannya serta mengambil Allisa sebagai isteri dan ibu kepada anaknya.

4 comments:

  1. Replies
    1. Baru tak baru sangat lah Kak Nor, banyak dah drama lakonan dia.

      Delete
  2. Gandingan pelakon yg mantap jugak ni . Lama tak nampak amar bahrin belakon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam dah banyak lakonan dua orang ni bergandingan. Confused pulak drama yang mana kadang.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun, soalan yang jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum.

Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.