Telefilem Air Mata Si Kudung

Tonton Telefilem/telemovie Air Mata Si Kudung ulang siar pada hari Sabtu, 13 Ogos 2022 pukul 10:00 malam di Slot Cerekarama TV3 dibintangi pelakon Fizo Omar, Nadia Nisa, Norlia Ghani, Mak Wan, Ben Ladin, Putri Luvvna, Syaffik Sahli dan ramai lagi.

air mata si kudung

TELEFILEM AIR MATA SI KUDUNG

Waktu siaran : Sabtu, 13 Ogos 2022, pukul 10:00 malam
Siaran TV : Slot Cerekarama TV3
Pengarah : Bade Hj Azmi
Penulis skrip : ZH Emdee
Produksi : Hujan Lebat Sdn. Bhd.

PELAKON TELEFILEM AIR MATA SI KUDUNG

  • Fizo Omar
  • Nadia Nisa
  • Norlia Ghani
  • Mak Wan
  • Ben Ladin
  • Putri Luvvna
  • Syaffik Sahli

SINOPSIS TELEFILEM AIR MATA SI KUDUNG

Sabri dan Seroja, dua beradik yatim piatu yang tinggal di pedalaman sebuah kampung. Bertambah malang lagi apabila Sabri kehilangan kakinya akibat dibaham buaya ketika menjaring ikan di sungai manakala Seroja pula kehilangan tangannya. Setelah dewasa, Seroja dipinang oleh seorang doktor yang membuat rawatan di kampung itu.

Demi kebahagiaan dan masa depan adiknya, Sabri terpaksa melepaskan adiknya walau dia berasa berat hati. Setelah setahun perkahwinan, sabri langsung tidak dijenguk. Sabri sering teringatkan adiknya dan hatinya parah. Kehidupan Seroja bersama suaminya bahagia, tetapi ibu mertua Seroja membenci dan mengongkong kehidupan Seroja dan suaminya akibat daripada tangannya yang cacat.

Bertahun-tahun Sabri menanti dan menangis meratapi ketiadaan Seroja. Sehinggalah suatu hari, matanya jadi kabur akibat jangkitan kuman. Muncul Sam & Sally, anak-anak Seroja yang mencari sabri kerana ibu bapa mereka terkorban dalam nahas jalanraya.

2 comments:

  1. Replies
    1. Kesian nasib dua beradik ni bila kehilangan ibu bapa. Memang sedih endingnya pun.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.