Ke KLIA Ke Kita, Hantar Mak Umrah 2022

Kali terakhir jejak KLIA ambil adik ipar balik umrah sebelum PKP. Kali ni datang lagi masa musim COVID-19 hantar mak mentua umrah pula. Ada rezeki mak mentua dapat menunaikan ibadah umrah kali kedua. Ada peluang, mak pergi je selagi badan masih sihat.

Adik mak nak buat umrah dengan anak dan menantunya, mak pun ambil peluang ikut sekali. Sebelum tu mak dapat pergi umrah dengan arwah abah. Nak tunggu kami belum ada rezeki lagi. Semoga satu hari nanti dapat jejak juga ke tanah suci menunaikan umrah atau haji.

Lain macam meriah KLIA. Sesak dengan orang ramai. Dah macam bukan musim COVID-19 dah suasananya. Meriah sungguh! Masing-masing sibuk bercuti, tambah lagi jemaah ak menunaikan umrah.

KLIA

Anak buah seronok dapat tengok kapal terbang. Nak naik kapal terbang juga katanya. Nak naik harini. Mana mahunya kakak oii nak naik kapal terbang macam tu je. Takpe, kita layankan dia tengok kapal terbang puas-puas. 

Sebelum mak berangkat kita ambil gambar dulu sekeping dua satu family. Semua urusan Allah permudahkan. Sampai KLIA pukul 10 lebih, tunggu sekejap jemaah yang lain, check in, dengar taklimat dan masuk pukul 12 lebih. Flight berlepas pukul 3 lebih. Check dari flight tracker.

Mudah guna flight tracker senang nak monitor perjalanan flight.

KLIA

Bila ahli keluarga kita nak tunaikan umrah ke haji, mesti akan ada rasa sayu dan sebak tu kan. Bila salam dan berpelukan tu startlah drama air mata. Semoga mak, pakcu dan semuanya mendapat umrah yang mabrur serta sihat walafiat menunaikan ibadah umrah. Aamiin..

KLIA

Semoga rezeki kita pula lepas ni dapat panggilan Allah jejak ke tanah suci. Pakej umrah 2022 sejak COVID-19 bertambah kosnya. Mak ambil pakej umrah Harmony Holidays.

Ya Allah, Jemputlah kami menjadi tetamu rumahmu di Mekah Al Mukarramah.
Jemputlah kami menjadi tetamu Kekasihmu di Masjidil Nabawi di Madinah Al Munawwarah.
Aamiin...

20 comments:

  1. Semoga dipermudahkan sepanjang berada di tanah suci. Selamat pergi dan selamat kembali, serta mendapat umrah yang mabrur.

    ReplyDelete
  2. Selain orang pi umrah yang ramai ni mungkin sebab nak pi holiday..
    Awal bulan september tak silap Aini cuti sekolah..
    Memang betul sekarang kos nak pi umrah dah naik banyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, betul tu. Ramai yang bercuti. Tahu takpe, banyak juga kenaikkan harga tu. Kalau dah rezeki sampai juga masanya Allah izinkan pergi kesana.

      Delete
  3. alhamdulillah..semoga dipermudahkan urusan mak mertua fiza sekeluarga dan diberikan kesihatan yg baik untuk buat ibadah di sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..ada peluang kesana lagi. Aamiin..terima kasih doakan.

      Delete
  4. aamiin2..ya robbal alamin....semoga dipermudah urusan umrah mak..

    ReplyDelete
  5. smoga kita semua dapat ke tanah suci.. amiin..

    ReplyDelete
  6. semoga di permudahkan urusan mak Fizah, moga dpt menjalankan ibadah umrah dengan sempurna

    ReplyDelete
  7. Selamat pergi dan selamat balik buat bonda Fiza. Moga beroleh umrah yg mabrur aamiin

    ReplyDelete
  8. Semoga Fiza dan suami dapat pergi nanti. Insya Allah. Rindu juga hendak pergi lagi tapi sekarang kewajipan buat haji kena dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin...
      Semoga akak dapat menunaikan haji pula nanti. Aamiin...

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.