Baby's Breath Flower


Kalau korang perasan, dalam setiap jambangan bunga ataupun bunga tangan (hand bouquet) mesti ada Baby's Breath Flower ni. Kebanyakkannya lah yang Fiza nampak. Tengok jenis bunga juga nak digabungkan dengan Baby's Breath Flower ni. Kalau Baby's Breath Flower sahaja pun dah cukup cantik dah tak perlu bunga lain.
Baby's breath
Gypsophila is a genus of flowering plants in the carnation family, Caryophyllaceae. They are native to Eurasia, Africa, Australia, and the Pacific Islands. Turkey has a particularly high diversity of Gypsophila taxa, with about 35 endemic species.- Wikipedia
Biasanya kalau di kedai bunga, Baby's Breath Flower di jual dalam bundle dan harga nya berbeza di setiap kedai. Ada yang bawah RM20 dan ada yang lebih dari itu. Selain di jadikan bunga tangan, sesuai juga di gubah menjadi head crown yang comel.

Bila digabungkan dengan bunga lain jadi lebih cantik dan menarik.


Buat hand bouquet memang cantik. Tak kisahlah campur atau baby's breath flower sahaja.

Selain warna putih, ada juga warna soft blue, pink, purple dan lain lain lagi. Comel kan bunga ni. Kalau boleh tanam kat rumah dah lama tanam dah. Macamana nak tanam ye? Ada sesiapa tahu?


Kredit foto : Google

6 comments:

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.