Hari Jumaat lepas Encik Suami balik awal, work from home petang tu. Tapi sampai rumah kena join meeting pula. Nasiblah kan. Mujur tak lama. Lepas habis waktu kerja, solat asar dan kami ke King Koil Flagship Store sekali lagi untuk beli tilam.
Disebabkan aunty tu baik melayan kami, itu yang beli juga dengan aunty. Kena beli cepat takut habis promo merdeka ni ada 20% OFF. Sabtu tu tak dapat pergi sebab ada kenduri. Itu yang pergi Jumaat tu juga. Isnin dah cuti merdeka.

Masih lagi dalam dilema nak beli katil mana satu. Ada dua pilihan katil yang kami suka. Lepas aunty tu check stok, cuma ada yang ni je dalam stok. Satu lagi tu kena order dulu. Jadi, kami pilih yang ni lah. Harga murah sikit daripada yang satu lagi tu.



Selesai memilih dan membuat bayaran. Tapi tak terus hantar ke rumah masa tu juga. Ambil masa untuk mereka proses penghantaran tu. Kalau urgent mereka boleh cuba hantar secepat mungkin bergantung pada stok dan transport jugalah tapi.

Kami minta hantar pada hari Selasa sebab Encik Suami cuti sempena Selangor cuti peristiwa. Hari Sabtu dan Ahad tu tak ada kat rumah. Isnin tu kedai tutup rasanya cepat cuti Merdeka.

Penghantaran percuma dan mereka ambil tilam lama sebab mereka boleh tolong dispose kan. Kalau nak simpan pun nak buat apa kan. Nak buang nanti nak buang kat mana? Jadi, baguslah mereka tolong dispose kan. Senang kerja kita juga.
Malam sebelum tu kami dah shoppping siap-siap bedsheets baru untuk tilam setebal ini, cari di AEON Seremban 2 jenama akemi. Sebelum ni tilam separuh tebal daripada yang baru ni. Empuk elok lena tidur atas tilam baru dengan bantal baru juga. Macam tidur di hotel dah ni.


Masih lagi dalam dilema nak beli katil mana satu. Ada dua pilihan katil yang kami suka. Lepas aunty tu check stok, cuma ada yang ni je dalam stok. Satu lagi tu kena order dulu. Jadi, kami pilih yang ni lah. Harga murah sikit daripada yang satu lagi tu.

Kami pilih luxury Rest. Selesa, material sejuk dan pattern pun menarik. Satu lagi tu mahal sebab ada latex foam. Beza seribu lebih jugalah harga dia.

Kalau tak kerana Encik Suami sakit tulang belakang tu, tidaklah kami membeli tilam mahal-mahal ni. Ada hikmahnya jugalah tu dapat tilam bagus berkualiti untuk jangka masa panjang jaga kesihatan tulang.


Kami minta hantar pada hari Selasa sebab Encik Suami cuti sempena Selangor cuti peristiwa. Hari Sabtu dan Ahad tu tak ada kat rumah. Isnin tu kedai tutup rasanya cepat cuti Merdeka.
Seperti yang dijanjikan pada waktunya, sampailah tilam yang kami beli tu. Dapat percuma sekali dua biji bantal, bantal peluk dan juga pelindung tilam semua jenama King Koil juga.

Penghantaran percuma dan mereka ambil tilam lama sebab mereka boleh tolong dispose kan. Kalau nak simpan pun nak buat apa kan. Nak buang nanti nak buang kat mana? Jadi, baguslah mereka tolong dispose kan. Senang kerja kita juga.

Tilam dan katil King Koil juga digunakan oleh Hotel-Hotel lima bintang. Pernah menginap di hotel Hilton (Double Tree) dan Eastin Hotel. Memang best tidur atas tilam empuk.
Harapnya tak sakit tulang belakang lagilah. Haritu Encik Suami dah buat MRI di Hospital Columbia Asia. Doktor beritahu sekian sekian sekian, bagi ubat dan follow up pada bulan ni. Harapnya semakin membaik dan pulih kembali. Aaamiin...
Harapnya tak sakit tulang belakang lagilah. Haritu Encik Suami dah buat MRI di Hospital Columbia Asia. Doktor beritahu sekian sekian sekian, bagi ubat dan follow up pada bulan ni. Harapnya semakin membaik dan pulih kembali. Aaamiin...
0 Comments