Musim panas, rasa malas betul nak masuk office oil & gas (baca: dapur). Bila dah on gas tu, auto akan jadi panas bila memasak tu kan. Angkat meja berdiri tu letak dapur. Tapi boleh on masa menyediakan bahan-bahan je, tak boleh on masa memasak sebab akan menghala ke dapur gas juga perginya.

Leceh lah pula kan. Jadi,belilah kipas portable ni senang nak angkut atau letak mana-mana yang sesuai sambil memasak tu. Nak bawa jalan-jalan pun okay sangat. 

Saya beli GOOJODOQ GFS024 Desktop Fan with Clock & Timer Function di TikTok dengan harga RM60±. Kipas portable dengan paparan waktu. Bolehlah letak atas meja jadikan jam juga.

Kipas Portable GOOJODOQ

Selain dipamerkan jam, boleh tengok level baterry dan juga bacaan kelajuan kipas. Boleh adjust kelajuan sehingga 100. Lagi laju tu lagi cepatlah bateri dia habis. Saya tak pasti berapa lama tahan bateri dia. Tapi bergantung pada kelajuan dan lama mana kita guna.

Saya pilih warna grey classic grey dengan ring warna fuschia. Bawah dia tu ada lubang kalau nak gantung di dinding. Kipas boleh adjust 180°.

Senang nak angkut ke dapur bila nak guna dan letak pada tempat yang sesuai tanpa mengganggu api dapur gas. Kalau tak ada elektrik ke bolehlah guna juga dengan syarat kena rajin charge batterylah bagi penuh. 

Selain tu, sesuai juga bawa travel. Kot nak berkelah ke kan. Taklah panas bila ada kipas portable ni. Tak rugi beli sebab sangat berguna.

Rasa macam dah banyak pula koleksi portable fan ni. Macam-macam jenis ada. Yang sangkut kat leher, yang ada lanyard sangkut kat leher, yang pegang lagi. Tapi yang jenis besar macam ni baru ada satu je lah.

Saya beli jenama GOOJODOQ ni sebab ramai reviews kata bagus. Sebagai orang yang mudah terpengaruh dengan reviews, jadi beli lah satu. Harap betullah reviews semua tu ye bukan scam.