Ehhh..liat sungguh ye nak bangun pagi tu disebabkan penat dan mengantuk!. Of courselah tak cukup tidur sebab malam tadi tu check-in lambat. Nasib baiklah tersedar juga pagi tu bunyi alarm jam 6.10 pagi. 

Mandi dan solat subuh. Kemudian bersiap-siap untuk turun sarapan di bawah. Malas nak buat video timelapse disebabkan permandangan luar tu tertutup dengan atap tu. Jadi, sebelum turun tu ambil gambar sekeping dulu. Cuaca pun dah mulai cerah.

Morning View Geno Hotel

Tema warna oren
tema oren hitam

Tak jauh pun nak menuju ke Taste Restaurant Geno Hotel ni. Turun lif, jalan depan sikit je dah sampai.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Kami pusing-pusing dulu tengok apa yang menarik. Saya ambil nasi lemak dan mi goreng panas-panas ni. Tak ada pula mihun goreng dan kuetiau.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Nasi lemak dan mi gorengnya boleh tahan sedap juga. Sambal nasi lemak ada rasa pedas sikit. Letak juga wedges, sosej, kacang panggang dan hirisan daging ayam dengan sos carbonara.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Satukan je semua dalam satu pinggan sebab ambil sikit-sikit. Bukan jenis makan pagi yang banyak-banyak. Kita pula dah lama skip breakfast ni. Kekok sikit kalau kena makan pagi. Kami booking bilik sekali breakfast sebab tambahan harga tu tak banyak.

Why not kita cuba breakfast buffet kat Geno Hotel ni. Selain makanan berat, nasi lemak dan mi goreng tu. Ada juga bubur nasi dan pelengkapnya.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Saya ambil juga bubur dengan nasi dengan bawang goreng, lobak masin, telur masin, daun bawang dan sesame oil sikit. Sesekali menikmati bubur, sedap juga. Cuma pelengkapnya tak banyak pilihan. 

Buffet Breakfast Geno Hotel

Antara pelengkap hidangan salad yang ada. Ada lobak merah, jagung, kacang merah, tomato, daun salad dan mayonaise.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Pelengkap hidangan mi pun banyak jugalah pilihan yang ada. Tapi saya tak ambillah mi dan salad tu. Tak rasa nak makan kuah ber sup pula.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Buah tak banyak pilihan, hanya ada dua jenis buah ni je. Buah tembikai merah dan nanas.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Disebabkan tak banyak pilihan, jadi ambil lebihlah sikit buah-buahan. Tapi buah nanas makan pagi-pagi macam tak kena pula. Risau sakit perut. Tapi bantai jugalah makan sebab tak ada pilihan lain. Mujur perut tak meragam.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Tak lupa, kopi latte untuk saya. Kopi latte agak pahit. Mungkin biji kopinya berbeza. Pahit-pahit pun habis minum juga. Ambil juga air jus oren dan air masak.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Pilihan air minuman yang disediakan. Ada 3 jenis air minuman, air oren, guava dan dua bekas lagi tu air masak sejuk.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Pastry, kuih muih macam tak meriah sangat. Siapa penyuka roti dan pastry mungkin agak kecewa sikitlah.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Encik suami ambil croissant dan cakoi yang dipotong kecil-kecil tu. Satu lagi apa entah nama dia. Cakoi kering dan keras sikit. Mujur saya tak cuba makan. Tak macam rasa cakoi kata Encik Suami. Habiskan lah juga makan. Tiada pembaziran berlaku.

Buffet Breakfast Geno Hotel

Lepas hidangan pinggan terakhir Encik Suami tu, kami pun naik bilik je. Duduk rehat kejap, lepas tu baring tahu-tahu tertidur. Nasib baik set alarm siap-siap. Risau terlajak lepas waktu check-out. 

Kemas barang dan siap-siap, check out hampir jam 12 tengah hari. Cuaca pun nampak cerah dan baik. Kami akan gerak ke Bukit Jugra untuk aktiviti tandem paragliding yang tak jadi hari tu. Harap cuaca dan angin baik harini, kalau tidak terpaksalah postponed lagi.

Day view Geno Hotel

Nak check-out baru ambil gambar access card bilik ni. Malam tadi tu gelap nak ambil gambar pun. Dapat satu kad je. Disebabkan kami tak kemana-mana lepas check-in tu, tak ada lah nak minta extra. Cukuplah satu je.

Check Out Geno Hotel

Rasa tak puas berehat di sini sebab lambat check-in tu lah. Bilik dan kelengkapan semua okay. Selesa duduk di bilik yang luas. Kecewa sikitlah sebab request high level dan best view tak dapat. Sarapan pula tak banyak pilihan tapi ada jugalah yang kena dengan selera.

Sedap tu subjektif, kadang sedap di tekak kita tapi tak ditekak orang lain. Kena cuba  dulu baru tahu. 

Check Out Geno Hotel
tema dark choco black

Urusan check-out macam biasa tak lama mana. Kami terus gerak ke Bukit Jugra, Banting. Ayuh!