Ehhh..liat sungguh ye nak bangun pagi tu disebabkan penat dan mengantuk!. Of courselah tak cukup tidur sebab malam tadi tu check-in lambat. Nasib baiklah tersedar juga pagi tu bunyi alarm jam 6.10 pagi.
Mandi dan solat subuh. Kemudian bersiap-siap untuk turun sarapan di bawah. Malas nak buat video timelapse disebabkan permandangan luar tu tertutup dengan atap tu. Jadi, sebelum turun tu ambil gambar sekeping dulu. Cuaca pun dah mulai cerah.

Tak jauh pun nak menuju ke Taste Restaurant Geno Hotel ni. Turun lif, jalan depan sikit je dah sampai.


Nasi lemak dan mi gorengnya boleh tahan sedap juga. Sambal nasi lemak ada rasa pedas sikit. Letak juga wedges, sosej, kacang panggang dan hirisan daging ayam dengan sos carbonara.



Antara pelengkap hidangan salad yang ada. Ada lobak merah, jagung, kacang merah, tomato, daun salad dan mayonaise.

Pelengkap hidangan mi pun banyak jugalah pilihan yang ada. Tapi saya tak ambillah mi dan salad tu. Tak rasa nak makan kuah ber sup pula.


Disebabkan tak banyak pilihan, jadi ambil lebihlah sikit buah-buahan. Tapi buah nanas makan pagi-pagi macam tak kena pula. Risau sakit perut. Tapi bantai jugalah makan sebab tak ada pilihan lain. Mujur perut tak meragam.

Tak lupa, kopi latte untuk saya. Kopi latte agak pahit. Mungkin biji kopinya berbeza. Pahit-pahit pun habis minum juga. Ambil juga air jus oren dan air masak.



Encik suami ambil croissant dan cakoi yang dipotong kecil-kecil tu. Satu lagi apa entah nama dia. Cakoi kering dan keras sikit. Mujur saya tak cuba makan. Tak macam rasa cakoi kata Encik Suami. Habiskan lah juga makan. Tiada pembaziran berlaku.

Lepas hidangan pinggan terakhir Encik Suami tu, kami pun naik bilik je. Duduk rehat kejap, lepas tu baring tahu-tahu tertidur. Nasib baik set alarm siap-siap. Risau terlajak lepas waktu check-out.

Nak check-out baru ambil gambar access card bilik ni. Malam tadi tu gelap nak ambil gambar pun. Dapat satu kad je. Disebabkan kami tak kemana-mana lepas check-in tu, tak ada lah nak minta extra. Cukuplah satu je.

Rasa tak puas berehat di sini sebab lambat check-in tu lah. Bilik dan kelengkapan semua okay. Selesa duduk di bilik yang luas. Kecewa sikitlah sebab request high level dan best view tak dapat. Sarapan pula tak banyak pilihan tapi ada jugalah yang kena dengan selera.
Urusan check-out macam biasa tak lama mana. Kami terus gerak ke Bukit Jugra, Banting. Ayuh!
![]() |
| tema oren hitam |
Tak jauh pun nak menuju ke Taste Restaurant Geno Hotel ni. Turun lif, jalan depan sikit je dah sampai.

Kami pusing-pusing dulu tengok apa yang menarik. Saya ambil nasi lemak dan mi goreng panas-panas ni. Tak ada pula mihun goreng dan kuetiau.

Nasi lemak dan mi gorengnya boleh tahan sedap juga. Sambal nasi lemak ada rasa pedas sikit. Letak juga wedges, sosej, kacang panggang dan hirisan daging ayam dengan sos carbonara.

Satukan je semua dalam satu pinggan sebab ambil sikit-sikit. Bukan jenis makan pagi yang banyak-banyak. Kita pula dah lama skip breakfast ni. Kekok sikit kalau kena makan pagi. Kami booking bilik sekali breakfast sebab tambahan harga tu tak banyak.
Why not kita cuba breakfast buffet kat Geno Hotel ni. Selain makanan berat, nasi lemak dan mi goreng tu. Ada juga bubur nasi dan pelengkapnya.

Saya ambil juga bubur dengan nasi dengan bawang goreng, lobak masin, telur masin, daun bawang dan sesame oil sikit. Sesekali menikmati bubur, sedap juga. Cuma pelengkapnya tak banyak pilihan.

Antara pelengkap hidangan salad yang ada. Ada lobak merah, jagung, kacang merah, tomato, daun salad dan mayonaise.

Pelengkap hidangan mi pun banyak jugalah pilihan yang ada. Tapi saya tak ambillah mi dan salad tu. Tak rasa nak makan kuah ber sup pula.

Buah tak banyak pilihan, hanya ada dua jenis buah ni je. Buah tembikai merah dan nanas.


Tak lupa, kopi latte untuk saya. Kopi latte agak pahit. Mungkin biji kopinya berbeza. Pahit-pahit pun habis minum juga. Ambil juga air jus oren dan air masak.

Pilihan air minuman yang disediakan. Ada 3 jenis air minuman, air oren, guava dan dua bekas lagi tu air masak sejuk.

Pastry, kuih muih macam tak meriah sangat. Siapa penyuka roti dan pastry mungkin agak kecewa sikitlah.

Encik suami ambil croissant dan cakoi yang dipotong kecil-kecil tu. Satu lagi apa entah nama dia. Cakoi kering dan keras sikit. Mujur saya tak cuba makan. Tak macam rasa cakoi kata Encik Suami. Habiskan lah juga makan. Tiada pembaziran berlaku.

Kemas barang dan siap-siap, check out hampir jam 12 tengah hari. Cuaca pun nampak cerah dan baik. Kami akan gerak ke Bukit Jugra untuk aktiviti tandem paragliding yang tak jadi hari tu. Harap cuaca dan angin baik harini, kalau tidak terpaksalah postponed lagi.

Nak check-out baru ambil gambar access card bilik ni. Malam tadi tu gelap nak ambil gambar pun. Dapat satu kad je. Disebabkan kami tak kemana-mana lepas check-in tu, tak ada lah nak minta extra. Cukuplah satu je.

Rasa tak puas berehat di sini sebab lambat check-in tu lah. Bilik dan kelengkapan semua okay. Selesa duduk di bilik yang luas. Kecewa sikitlah sebab request high level dan best view tak dapat. Sarapan pula tak banyak pilihan tapi ada jugalah yang kena dengan selera.
Sedap tu subjektif, kadang sedap di tekak kita tapi tak ditekak orang lain. Kena cuba dulu baru tahu.
![]() |
| tema dark choco black |


0 Comments