Bila Makanan dan Kuih di Warna Warni kan


Benda yang berwarna warni memang menarik perhatian tak kiralah benda apa pun. Baguslah ada banyak pilihan warna dan boleh dipilih mengikut warna yang kita suka. Ada juga sesetengah makanan yang kita lihat memang dah lumrah kejadiannya berwarna warni tapi sekarang ada juga makanan atau kuih muih yang sengaja di warna warni kan bagi nampak lebih menarik.

Menarik tu memang menarik tapi ada juga la beberapa makanan yang tak boleh nak terima bila di warna warni kan. Bukan je nampak pelik tapi nampak macam nak makan ke tak ye? Selain menarik perhatian, kena fikirkan juga tentang keburukan makanan yang telah di warna warni kan ni. Adakah selamat menggunakan pewarna makanan ni? Itu korang kena google lagi dan baca maklumat yang sahih je. 

Peringatan untuk kita bersama tapi sajalah nak kongsi makanan dan kuih muih yang telah diwarna warni kan ni. Kalau korang nak buat, sila gunakan pewarna yang asli contohnya warna hijau gunakan daun pandan. Bukan setakat warna je cantik, bau pun wangi rasanya pun sedap.

Karipap warna warni. Sangatlah nampak pelik.


Kuih apam ni dah biasa sangat nampak berwarna warni. Jadi takde lah hairan sangat bila di warnakan.





Agak rare juga bila laksam di warnakan. Nampak dah macam gaya bubur cha cha pulak

Betul betul rare ni


Paling rare satay warna warni


Paling Fiza tak boleh terima karipap, roti canai dan satay warna warni ni. Macam pelik pulak bila nak makan tu kan. Dalam banyak-banyak ni mana satu yang palik menarik dan tak pelik untuk di makan? Mestilah kuih apam tu. Okay fine, jawab sendiri je la.

Kredit image: Facebook Page Siakap Keli dan Kaki Sini

6 comments:

  1. first time tngok satay brwarna

    ReplyDelete
  2. Karipap warna warni mmg pelik. Bubur chacha mmg colourful akak. yg dlm gambar tu mcm laksam. laksam ya pelik warna warni :') Depa kena tau tak semua benda warna warni cantik

    theathra.blogspot.my

    ReplyDelete
  3. stay tu y pelik.. mcmn dorang warnakan ??lepas bakar ke sbm bakar

    ReplyDelete
  4. ok lagi ni,tapi kalau mee warna warni..macam geli nak mkan..hah

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.